Paqoo Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Chce stworzyc przeskakiwanie kamery w turze danego wroga. Czyli porusza sie wrog, kamera na niego centruje. Pozniej kolejny itp. Wydaje mi sie, ze trzeba ustalic numer przy create i pozniej sprawdzac w stepie tej akcji ruchu, czy taki przeciwnik ma punkty akcji, a nastepnie ruszac. Pozniej kolejny, az do konca kolejki = instance_number(przeciwnik). Jak to zapisac w create? Powinno jakos wykluczac te numery, ktore sa wylosowane. Zeby nie losowalo takich samych, bo sie popsuje. Musza byc unikalne. Jak to zapisac matematycznie? Zastanawiam sie wlasnie nad tym, ale moze ktos bedzie szybszy. Edit godz. 21: To chyba bedzie tablica. GML numer[instance_number(oPrzeciwnik)]=round(random(instance_number(oPrzeciwnik))) //losuje numer jednostki, nalezy pomijac pozostale ktore sa wylosowane if global.numer[]!=numer[]{global.numer[]=numer[]}else{numer[instance_number(oPrzeciwnik)]=round(random(instance_number(oPrzeciwnik)))} Pewnie cos jest nie tak, tablice sa przeze mnie uzywane dosyc rzadko. Nie pamietam jak to lecialo... W drugiej linijce dac repeat? Ma to sens? Jest jakis prostszy sposob? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 GML __temp = ds_list_create() for(i=0;i<instance_number(oPrzeciwnik);i+=1) { ds_list_add(__temp,instance_find(oPrzeciwnik,i)) } ds_list_shuffle(__temp) Tak robisz listę zawierającą losowo ułożone ID przeciwników. To jak je wykrozystasz tak niewyraźnie wyplułeś, w tym poście, że to max jakie można Ci dać. Mamnadzieję, że wiesz jak tego użyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się