Adamg1996 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Cześć, Mam pytanie w związku z odczytywaniem grafik w formacie *.bmp, Jak odczytać obrazek o dowolnych rozmiarach ( 256 kolory ) ? I jak go umieścić w dowolnym miejscu ekranu ? I czy moglibyście przerobić kodzik ? xD Oczywiście tryb VGA 13h... Kod który prosiłbym przekształcić ( ponieważ jest to jedyny działający na moim TMTPascalu kod odczytujący bmp) i wolałbym jak najmniej assemblera(ponieważ mam z nim same problemy)... procedure BMP(Sciezka : string); var Paleta : array [0..255,0..3] of Byte; { Tu zapiszemy nasze kolorki } Plik : file; { Zmienna plikowa } i : Byte; { Zmienna pomocnicza } begin Assign(Plik,Sciezka); { Kojazymy zmienna z plikiem } Reset(Plik,1); { Otwieramy plik } Seek(Plik,54); { Pomijamy naglowek pliku } BlockRead(Plik,Paleta,SizeOf(Paleta)); { Wczytujemy palete kolorow } for i:=0 to 255 do begin port[$3c8]:=i; port[$3c9]:=Paleta[i,2] div 4; { Ustawiamy skladowa Red } port[$3c9]:=Paleta[i,1] div 4; { Ustawiamy skladowa Green } port[$3c9]:=Paleta[i,0] div 4; { Ustawiamy skladowa Blue } end; for i:=199 downto 0 do { Wczytujemy linie na ekran } BlockRead(Plik,Mem[$A000:i*320],320); { blokami po 320 pixeli } Close(Plik); { Zamykamy plik } end; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Opis formatu masz nawet na wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/BMP_(format) Z tym nie da się nie zrobić odczytu BMP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się