XBlacKX Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Jest jakiś kod aby obiekt usuwał się po kolizji ze środkiem obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Ale, że środek jednego obiektu zachodzi na drugi, czy obojętnie jaki kawałek obiektu zachodzi na środek drugiego... Jeśli druga sytuacja, to może: GML collision_point Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 a w precision i notme co wpisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 The argument prec indicates whether the check should be precise or only based on the bounding box of the instance. Precise checking is only done when the sprite for the instance has the precise collision checking set. The argument notme can be set to true to indicate that the calling instance should not be checked. Z polskiej dokumentacji z gmclanu: Warunek prec określa, czy kolizja będzie obejmowała dokładny kontur obrazka(sprite), czy pole kolizji(bounding box).Kolizja precyzyjna odbywa się tylko wtedy, gdy obiekt "zderzy się" z drugim obiektem dokładnie obrazkiem. Warunek notime służy do określenia momentu "zaliczenia" kolizji. W tym wypadku warunek to długość odbywającej się kolizji. Warunek notime służy do określenia momentu "zaliczenia" kolizji. W tym wypadku warunek to długość odbywającej się kolizji WTF ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 precision - czy ma lecieć po masce pikseli czy tylko po bounding boxie - wpisujesz 1 notme - czy ma nie sprawdzać kolizji z obiektami tego samego typu - też wpisujesz 1 Ed: Assasin wut. Tak to jest, jak się zostawia tłumaczenie encyklopedii userom tak, że nikt tego nie sprawdza : D Najstarsza wersja z tym bugiem pochodzi od jakiegoś adstera, który, niespodzianka, nie istnieje : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 nom nie działa. mam ustawione w objekcie w create kod collision(16,16,red,1,1) później kolizje z deska gdzie jest delete objektu i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Dawidds, a w notme nie chodzi czasem o tylko tą jedną instancję, a nie wszystkie z tego rodzaju ? EDIT: Jak to w create masz collision ? :0 Zapodaj kod, a nie twoje skróty :P . EDIT2: Dawidds, no to może wypadałoby coś z tym zrobić... Nie licząc trudnych rzeczy, nawet ja mógłbym przetłumaczyć ;P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 w obiekcie red create: GML collision_point(16,16,red,1,1) collision z linią: GML instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 No sry, ale w ogóle nie zczaiłeś o co biega -__-. Dajesz w STEP: GML if collision_point(argumenty_jakies_tam) instance_destroy() Ewentualnie, jeśli ma zniszczyć się inny obiekt niż ten, w którym jest kod, dodajesz: GML with(obiekt_jakistam) instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 sry ludzie ale dla mnie not me znaczy tyle, co: jeżeli ja mam parenta QQRYQ, i szukam kolizji z QQRYQ, to czy ma sprawdzać wszystkie czy wszystkie z wyj. mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 https://gmclan.org/up6264.html haha EDIT: cel nie jest potrzebny i skrypty też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 RODZICÓW W TO NIE MIESZAJ! Assassin napisał dobrze, notme==1 i kolizja nie jest sprawdzana dla INSTANCJI, z której wywołaliśmy tą funkcję. I Ty chyba też dobrze napisałeś, tylko nie wiem, po co do tej historii parenty wsadziłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 https://gmclan.org/up5908_12_haha.html W step obiektu, który ma być niszczony, jeśli coś dotknie środka niszczonego obiektu: GMLif collision_point(x,y,linia_przed,1,0) instance_destroy() Daje kod, bo przykład kiedyś usunę z uploadera (sprzątam bo mama każe), a ktoś mógłby tu zajrzeć :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 dzienx, dostaniesz creditsy jak coś będzie z tego. zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi