Skocz do zawartości

Zablokowane Trzy proste pytania


Kazik1

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuje kodu który będzie co 1 sekundę tworzył liść bo jest drzewo na drzewie niewidzialny obiekt który ma tworzyć następny objekt (liśc) co 1 sekundę.

A teraz kamera gdy posunę myszkę do góry do końca ekranu kamera idzie wyżej a jak w duł to idzie na dół.

i jeszcze co do tych liści jak one spadają to żeby się obracały no bo ten kod nie chce działać:

 

 

direction += 2;

 

i grę robię na silniku fizycznym GMPhysics

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liście

GML (create)
alarm[0]=room_speed
GML (alarm0)
]instance_create(x,y,lisc)

 

E:nie direction+=2, tylko image_angle+=2

 

E2:

GML (step)
if mouse_y<view_yview+10{view_xview-=1}

if mouse_y>view_yview+<wysokość viewa-10>{view_xview-=1}

 

E3:to już chyba wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo używaj znaków interpunkcyjnych, bo to naprawdę poprawia czytelność posta.

 

A teraz do rzeczy:

W Create obiektu tworzącego liść ustaw:

GML
alarm[0]=room_speed; //ustawia alarm na 1 sekundę</span>

A w zdarzeniu Alarm0 daj:

GML
instance_create(x,y,lisc); //tworzy obiekt lisc na pozycji x,y.

alarm[0]=room_speed; //ponownie ustawia alarm na 1 sekundę</span>

 

Co do Kamery to w step jakiegoś obiektu daj:

GML
if(mouse_y<view_yview[0]+10) //jeśli kursor jest na górze

view_yview[0]-=10; //przesuwamy viewa w górę

else if(mouse_y>view_yview[0]+room_height-10) //jeśli kursor jest na dole

view_yview[0]+=10; //przesuwamy viewa w dół</span>

 

Co do obrotu:

zmienna direction oznacza kierunek ruchu. Do rysowania sprita pod kątem służy zmienna image_angle.

EDIT:

@Up: To nie fair. Edytowałeś sobie posta, żeby napisać pierwszy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if(mouse_y<view_yview[0]+10) //jeśli kursor jest na górze

view_yview[0]-=10; //przesuwamy viewa w górę

else if(mouse_y>view_yview[0]+room_height-10) //jeśli kursor jest na dole

view_yview[0]+=10; //przesuwamy viewa w dół

 

byłoby dobrze gdyby kamera wracała spowrotem na dół albo to wina ustawień roomu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach to taki bajer ty chcesz.

W takim razie musisz jeszcze dopisać do tego kodu:

 

GML
else if(view_yview[0]>viewys) //jeśli kamera jest niżej niż była na początku

view_yview[0]-=10; //podnosimy ją

else if(view_yview[0]<viewys) //jeśli kamera jest wyżej niż była na początku

view_yview[0]+=10; //obniżamy</span>

 

Oraz stworzyć w Create zmienną pomocniczą:

GML
viewys=view_yview[0]; //zapamiętujemy początkowe położenie kamery</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...