Kazik1 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 potrzebuje kodu który będzie co 1 sekundę tworzył liść bo jest drzewo na drzewie niewidzialny obiekt który ma tworzyć następny objekt (liśc) co 1 sekundę. A teraz kamera gdy posunę myszkę do góry do końca ekranu kamera idzie wyżej a jak w duł to idzie na dół. i jeszcze co do tych liści jak one spadają to żeby się obracały no bo ten kod nie chce działać: direction += 2; i grę robię na silniku fizycznym GMPhysics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 liście GML (create) alarm[0]=room_speed GML (alarm0) ]instance_create(x,y,lisc) E:nie direction+=2, tylko image_angle+=2 E2: GML (step) if mouse_y<view_yview+10{view_xview-=1} if mouse_y>view_yview+<wysokość viewa-10>{view_xview-=1} E3:to już chyba wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Po pierwsze primo używaj znaków interpunkcyjnych, bo to naprawdę poprawia czytelność posta. A teraz do rzeczy: W Create obiektu tworzącego liść ustaw: GML alarm[0]=room_speed; //ustawia alarm na 1 sekundę</span> A w zdarzeniu Alarm0 daj: GML instance_create(x,y,lisc); //tworzy obiekt lisc na pozycji x,y. alarm[0]=room_speed; //ponownie ustawia alarm na 1 sekundę</span> Co do Kamery to w step jakiegoś obiektu daj: GML if(mouse_y<view_yview[0]+10) //jeśli kursor jest na górze view_yview[0]-=10; //przesuwamy viewa w górę else if(mouse_y>view_yview[0]+room_height-10) //jeśli kursor jest na dole view_yview[0]+=10; //przesuwamy viewa w dół</span> Co do obrotu: zmienna direction oznacza kierunek ruchu. Do rysowania sprita pod kątem służy zmienna image_angle. EDIT: @Up: To nie fair. Edytowałeś sobie posta, żeby napisać pierwszy :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 if(mouse_y<view_yview[0]+10) //jeśli kursor jest na górze view_yview[0]-=10; //przesuwamy viewa w górę else if(mouse_y>view_yview[0]+room_height-10) //jeśli kursor jest na dole view_yview[0]+=10; //przesuwamy viewa w dół byłoby dobrze gdyby kamera wracała spowrotem na dół albo to wina ustawień roomu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Ach to taki bajer ty chcesz. W takim razie musisz jeszcze dopisać do tego kodu: GML else if(view_yview[0]>viewys) //jeśli kamera jest niżej niż była na początku view_yview[0]-=10; //podnosimy ją else if(view_yview[0]<viewys) //jeśli kamera jest wyżej niż była na początku view_yview[0]+=10; //obniżamy</span> Oraz stworzyć w Create zmienną pomocniczą: GML viewys=view_yview[0]; //zapamiętujemy początkowe położenie kamery</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 no i... starczy działa już wszytsko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi