Skocz do zawartości

cienie w izometrii


Nirvan

Rekomendowane odpowiedzi

rzutowanie prymitywami jedynie pozostaje

 

zamiast:

---

| |

---

 

robi sie:

---

\ \

---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obiekt ktory trzyma cienie:

GML (Create)
sizex = 32;

sizey = 32;

alpha = 0.5;

dir = 45;

px = lengthdir_x( sizey, dir - 90 );

py = lengthdir_y( sizey, dir - 90 );

global.shadow = d3d_model_create();

d3d_model_primitive_begin( global.shadow, pr_trianglefan );

d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, -sizex/2, 0, 0, 0, 1, c_black, alpha );

d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, sizex/2, 0, 0, 1, 1, c_black, alpha );

d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, px+sizex/2, py, 0, 1, 0, c_black, alpha );

d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, px-sizex/2, py, 0, 0, 0, c_black, alpha );

d3d_model_primitive_end( global.shadow );

 

gdzies w jakims obiekcie ktory musi miec cien

GML (Draw)
d3d_model_draw( global.shadow, x, y, 0, sprite_get_texture( sprite_index ) );

 

modele 3D mozna stosowac tez w 2D zwiekszajac predkosc rysowania, pomijajac zmudne obliczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkosc to mozesz skalowaniem zmieniac a dla image_xscale=-1 robisz cien z scalex = -32 np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...