Nirvan Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Nie mam pomysłu jak zrobić dobre cienie w grafikach izometrycznych, gdy sie mzieni image xscale,angle itp to sie robi problem :/ . Ma ktoś jakiś sposób na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 rzutowanie prymitywami jedynie pozostaje zamiast: --- | | --- robi sie: --- \ \ --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Nie znam sie na prymitywach :D, nie wiem jak to zrobić, nigdy nie mialem z tym doczynienia :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 obiekt ktory trzyma cienie: GML (Create) sizex = 32; sizey = 32; alpha = 0.5; dir = 45; px = lengthdir_x( sizey, dir - 90 ); py = lengthdir_y( sizey, dir - 90 ); global.shadow = d3d_model_create(); d3d_model_primitive_begin( global.shadow, pr_trianglefan ); d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, -sizex/2, 0, 0, 0, 1, c_black, alpha ); d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, sizex/2, 0, 0, 1, 1, c_black, alpha ); d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, px+sizex/2, py, 0, 1, 0, c_black, alpha ); d3d_model_vertex_texture_color( global.shadow, px-sizex/2, py, 0, 0, 0, c_black, alpha ); d3d_model_primitive_end( global.shadow ); gdzies w jakims obiekcie ktory musi miec cien GML (Draw) d3d_model_draw( global.shadow, x, y, 0, sprite_get_texture( sprite_index ) ); modele 3D mozna stosowac tez w 2D zwiekszajac predkosc rysowania, pomijajac zmudne obliczenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Działać to działa ale są problemy z wielkością cienia i gdy zmieni sie image xscale na -1 to cień jest odwrócony w inną strone niż postać, nie wie jak tam zrobić żeby ten cień też tak mial jakby image_xscale-1 itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2010 wielkosc to mozesz skalowaniem zmieniac a dla image_xscale=-1 robisz cien z scalex = -32 np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2010 Ech, jak zmieniam sizex na - to cień pojawia sie gdzieś wysoko w zlej pozcji, chyba zrobie tak samo jak wtedy czyli w drawie tylko :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Ech, chyba nie da rady tak zrobić takiego cienia (o takim krztałcie ze wychodzi spod obu nóg) : http://img441.imageshack.us/img441/6015/limrutanimated.jpg :/ A z renderu nie moge wstawiać bespośrednio cienia bo kłuci się HDRI z shadowcatcherem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się