uzu13 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Witam. Stworzylem sobie 3 maski dla jednego obiektu. 1 podczas chodzenia, 2 podczas kucania, 3 podczas skakania. I chcialem uzyskac taki efekt, ze jak z pozycji stopjacej kucne, maska obiektu zmieni sie i idwrotnie. Uzylem opcji mask_index= Lecz moja postac gdy kucnie juz nie chce wstac :/ a maska dalej jest ta, ktorej mam uzyc do chodzenia normalnie. Czyli maska jest z pozycji stojacej, gdy moj hero kuca, po czym nie chce wstac ( nie zmienia sie sprite ). Pomocy :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 zmieniasz maske ale widac o sprajcie zapominasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Nie nie, sprity są dobrze, bo póki nie wkleje kodów na zmienianie masek, to "gra" działa jak powinna. A jak już wkleje ten kod, to dzieje się to co wyżej napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 a jaki masz kod nie wiem jak ty to robisz ale jak masz kucanie pod up_down to daj że gdy puścisz to maska zmienia się na stojaka. Z reszto maska to maska i od niej nie zależy sprite. Skąd wiesz czy maska się zmienia czy nie jak to patrzysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 To mam na to jak kucnie, aby zmienił maske na kucającą GML if sprite_index=sprite_naruto_stance_right { if keyboard_check(ord('S')) { sprite_index=sprite_naruto_crouch_right mask_index=mask_crouch } } A to mam jak wstanie, aby zmienil na maske w stojce GML if sprite_index=sprite_naruto_crouch_right { if keyboard_check_released(ord('W')) { sprite_index=sprite_naruto_stance_right mask_index=mask_walk } } I tak samo mam z pozostalymi spritami jak sprite_naruto_crouch_left itd ( bo troche ich jest ) PS: Nie wiem czy maska się zmienia czy nie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Okazało się, że źle miałem narysowane maski :( Trochę zmieniłem kod, maski i działa. CLOSE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się