Skocz do zawartości

Mapa zapisywanie i wczytywanie


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przerobiłem jakiś przykład i stworzyłem na własne potrzeby mapę zapisywaną jako ini, oto fragment pliku :

[asd]
i=2600
s0=0
x0=0
y0=0
s1=1
x1=1
y1=0
s2=1
x2=2
y2=0
s3=2
x3=3
y3=0
s4=2
x4=4
y4=0
s5=2

x i y to wiadomo co, a s przedstawia "styl" kratki np. 1 będzie to bloczek o danej teksturze itp.

 

Mam zatem kilka pytań, czy ten sposób jest wydajny? Tzn. bo taka mapa będzie miała około 50 x 50 pól ( chciałbym 100 x 100 ale nie wiem czy gra "da rade" ), gra jest w 3D, i samo wczytywanie trwa kilka sekund (nie mówiąc o zapisywaniu ) i wykorzystuje 100% mojego procka. Jest może jakiś "lepszy" sposób na zapisywanie mapy? Jakich sposobów wy używacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się głupio pytasz, zależy, jak duża ta mapa i ile tych tekstur/jak dużych.

Jeśli po kawałku i nie boisz się ew. problemów ze stabilnością to wczytuj po prostu na gmthreads, jak wolisz bez dlli zrób odpowiednio małe teksturki i wczytuj jakimś systemem kolejkowania (1 na iletamchcesz klatek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...