Markuz Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam, przerobiłem jakiś przykład i stworzyłem na własne potrzeby mapę zapisywaną jako ini, oto fragment pliku : [asd] i=2600 s0=0 x0=0 y0=0 s1=1 x1=1 y1=0 s2=1 x2=2 y2=0 s3=2 x3=3 y3=0 s4=2 x4=4 y4=0 s5=2 x i y to wiadomo co, a s przedstawia "styl" kratki np. 1 będzie to bloczek o danej teksturze itp. Mam zatem kilka pytań, czy ten sposób jest wydajny? Tzn. bo taka mapa będzie miała około 50 x 50 pól ( chciałbym 100 x 100 ale nie wiem czy gra "da rade" ), gra jest w 3D, i samo wczytywanie trwa kilka sekund (nie mówiąc o zapisywaniu ) i wykorzystuje 100% mojego procka. Jest może jakiś "lepszy" sposób na zapisywanie mapy? Jakich sposobów wy używacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Ten jest wydajny. Inaczej nie zapiszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 A w grze przy wczytywaniu, lepiej wczytywać od razu całą mapę do pamięci czy "po kawałku" w zależności od pozycji gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Co się głupio pytasz, zależy, jak duża ta mapa i ile tych tekstur/jak dużych. Jeśli po kawałku i nie boisz się ew. problemów ze stabilnością to wczytuj po prostu na gmthreads, jak wolisz bez dlli zrób odpowiednio małe teksturki i wczytuj jakimś systemem kolejkowania (1 na iletamchcesz klatek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Ale czemu problemy ze stabilnością? Dzielisz sobie obszary. Albo do osobnych ini albo jakimś innym sposobem i wczytujesz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się