Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Witajcie znowu. Albo coś się ostatnio ze mną stało albo wreszcie zacząłem coś robić :D. Tak czy siak to już mój 2 temat tu. Chodzi o to że gdy wysyłam pakiet do serwa co 0.4s i serwer rozsyła to do innych to inni widzą to nie płynnie. Jak by gracz skakał. W gm redukowałem to przez move_towards_point ale np już gdy gracz skoczył (platformówka) To move_toward_point powodował opóźnienia. Więc moje pytanie jest takie jak zredukować tą ścinkę obliczeniami? Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Wysyłasz pozycję gracza, ale powinieneś również posyłać wektor przesunięcia ( vspeed i hspeed ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 No dobrze wyślę je ale potem jak to wszystko zapisać aby były płynne przesunięcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 wysylaj pozycje docelowe zamiast pozycji bierzacej, niech klient sam porusza nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Ale to i tak nie załatwi sprawy skoku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Pytanie tylko skąd ma znac pozycje docelowe? Ja u siebie zrobiłem tak że wysyłam "zamiar akcji". Nadajesz np. skokowi id 1 i wysylasz do servera, on to rozsyla a client jak odbierze to daje odpowiedniemu obiektowi zeby skoczyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 NO tak tylko ze pakiet może się gdzie zapodziać i co w tedy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 założysz się ? ??? wie, co mówi. wysyłasz pozycję x i y na teraz, oraz hspeed i vspeed (ew. speed i direction), albo obliczasz, gdzie bedzie w następnym stepie, wysyłasz, i klient przesuwa z aktualnej poz na następną. Obie wersje powinny dawać dobry efekt. edit: o matko! pisałem to 8minut... jak bedziesz robił to jeden z dwóch sposobów, to nic sie nie stanie, nawet jak zgubisz pakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Sprawdzę 2 metodę. Zrobię tak: Jeżeli wysyłam co 8 stepów będę mnożył przesunięcia *8. Może faktycznie powinno to załatwić sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 wysyłasz tez pozycje x i y wiec jeśli coś Ci się zgubi to conajwyżej bedziesz miec mały przeskok. obliczanie gdzie będzie w nastepnym stepie nic nie zmieni, dalej będzie klatkowac( po prostu zamiast wysylac aktualny step wysylasz o jednego do przodu wiec co za róznica? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Taka że bot gracza sobie sprawdza czy x lub y wysłanego pakietu *8 jest przesunięte w prawo czy w lewo i na tej podstawie dodaje lub odejmuje pozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 bo nie wysyla sie kolejnego stepa tylko jak np. w grach typu "wskaz i idz" wysyla sie wlasnie ta pozycje docelowa + bierzaca i klient sam porusza obiektem w kierunku docelowym, uwzgledniajac korekte pozycji na podstawie bierzacej na serwerze i bierzacej u klienta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Oj no to mi teraz zamotałeś O_o. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 bohater ma x i y cel bohatera to xx i yy -> wysyła x na serwer -> wysyła y na serwer -> wysyła xx na serwer -> wysyła yy na serwer <- ściąga x z serwera <- ściąga y z serwera <- ściąga xx z serwera <- ściąga yy z serwera ¤ nadaje obiektowi x ¤ nadaje obiektowi y ¤ nadaje obiektowi xx ¤ nadaje obiektowi yy ¤ każe obiektowi poruszać się w strone xx,yy -> wysyłanie danych <- odbieranie danych ¤ działania wewnętrzne Edit: zrobiłem to cytatami, bo ładne, czytelne ramki wychodzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Zrozumiałem dzięki panowie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 spox. I tak się nudze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się