Skocz do zawartości

Redukowanie opóźnień


Dawka83

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie znowu. Albo coś się ostatnio ze mną stało albo wreszcie zacząłem coś robić :D. Tak czy siak to już mój 2 temat tu. Chodzi o to że gdy wysyłam pakiet do serwa co 0.4s i serwer rozsyła to do innych to inni widzą to nie płynnie. Jak by gracz skakał. W gm redukowałem to przez move_towards_point ale np już gdy gracz skoczył (platformówka) To move_toward_point powodował opóźnienia. Więc moje pytanie jest takie jak zredukować tą ścinkę obliczeniami? Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysylaj pozycje docelowe zamiast pozycji bierzacej, niech klient sam porusza nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założysz się ?

??? wie, co mówi.

 

wysyłasz pozycję x i y na teraz, oraz hspeed i vspeed (ew. speed i direction),

albo obliczasz, gdzie bedzie w następnym stepie, wysyłasz, i klient przesuwa z aktualnej poz na następną.

 

Obie wersje powinny dawać dobry efekt.

 

edit:

o matko! pisałem to 8minut...

 

jak bedziesz robił to jeden z dwóch sposobów, to nic sie nie stanie, nawet jak zgubisz pakiet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysyłasz tez pozycje x i y wiec jeśli coś Ci się zgubi to conajwyżej bedziesz miec mały przeskok.

 

obliczanie gdzie będzie w nastepnym stepie nic nie zmieni, dalej będzie klatkowac( po prostu zamiast wysylac aktualny step wysylasz o jednego do przodu wiec co za róznica? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie wysyla sie kolejnego stepa tylko jak np. w grach typu "wskaz i idz" wysyla sie wlasnie ta pozycje docelowa + bierzaca i klient sam porusza obiektem w kierunku docelowym, uwzgledniajac korekte pozycji na podstawie bierzacej na serwerze i bierzacej u klienta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bohater ma x i y

cel bohatera to xx i yy

 

-> wysyła x na serwer

-> wysyła y na serwer

-> wysyła xx na serwer

-> wysyła yy na serwer

 

<- ściąga x z serwera

<- ściąga y z serwera

<- ściąga xx z serwera

<- ściąga yy z serwera

 

¤ nadaje obiektowi x

¤ nadaje obiektowi y

¤ nadaje obiektowi xx

¤ nadaje obiektowi yy

 

¤ każe obiektowi poruszać się w strone xx,yy

 

-> wysyłanie danych

<- odbieranie danych

¤ działania wewnętrzne

 

Edit:

zrobiłem to cytatami, bo ładne, czytelne ramki wychodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...