Skocz do zawartości

Zablokowane odległość kuli


Rekomendowane odpowiedzi

@pan

twoj kod jest bez sensu,

po 1 sprawdzasz odleglosc gracz < 100 wiec kulka od razu by sie usunela..

..gdyby nie 2 bezsensownosc - po co tam with(other)?

 

@XBlacKX, dalem ci dobry kod, wystarczy go dac w step kulki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym zrobił ciutek inaczej.

 

W stepie gracza:

GML
if keyboard_check_pressed(vk_space) //Strzał. Bardziej chodzi o to, co jest niżej.

{

xx = object0.x;

yy = object0.y;

a = instance_create(x,y,object1);

a.xd = xx;

a.yd = yy;

a.speed = 5

a.direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

}

 

W stepie pocisku/kulki:

GML
if point_distance(x,y,xd,yd) >= 100

instance_destroy();

 

Czemu tak? Kod Sausa oczywiście jest dobry, ale dopuszcza takie mały myk, w którym gracz będzie mógł biec za pociskiem, a on nie będzie niszczony. ^^ No chyba, że gracz jest statyczny, wtedy nie ma tematu.

(A, nie sprawdzałem mojego kodu. Zapewne działa, ale nie ma 100% pewności.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym zrobił ciutek inaczej.

 

W stepie gracza:

GMLif keyboard_check_pressed(vk_space) //Strzał. Bardziej chodzi o to, co jest niżej.

{

xx = object0.x;

yy = object0.y;

a = instance_create(x,y,object1);

a.xd = xx;

a.yd = yy;

a.speed = 5

a.direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

}

 

W stepie pocisku/kulki:

GMLif point_distance(x,y,xd,yd) >= 100

instance_destroy();

 

Czemu tak? Kod Sausa oczywiście jest dobry, ale dopuszcza takie mały myk, w którym gracz będzie mógł biec za pociskiem, a on nie będzie niszczony. ^^ No chyba, że gracz jest statyczny, wtedy nie ma tematu.

(A, nie sprawdzałem mojego kodu. Zapewne działa, ale nie ma 100% pewności.)

 

zrobiłem tak jak piszesz i mi kula leci w góre.kod sausa był dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...