XBlacKX Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Hej jak zrobić żeby wystrzelona kula rozwaliła się w powietrzu po np. 100 px od gracza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 GML if distance_to_object(player) >= 100 then instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 w kulce dajesz GML if distance_to_object(bohater) < 100 { with(other) instance_destroy() } kurde saus był pierwszy :( a niech to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 no tak próbowałem i nie działa, kula dalej leci aha i jeszcze, kula leci od gracza a nie do Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 @pan twoj kod jest bez sensu, po 1 sprawdzasz odleglosc gracz < 100 wiec kulka od razu by sie usunela.. ..gdyby nie 2 bezsensownosc - po co tam with(other)? @XBlacKX, dalem ci dobry kod, wystarczy go dac w step kulki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 no tak drogi kolego a gdzie ty to dajesz ?>?>>> to ma być w step a nie w create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 dzięki, ja dawałem w create Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judei Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Ja to bym zrobił ciutek inaczej. W stepie gracza: GML if keyboard_check_pressed(vk_space) //Strzał. Bardziej chodzi o to, co jest niżej. { xx = object0.x; yy = object0.y; a = instance_create(x,y,object1); a.xd = xx; a.yd = yy; a.speed = 5 a.direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); } W stepie pocisku/kulki: GML if point_distance(x,y,xd,yd) >= 100 instance_destroy(); Czemu tak? Kod Sausa oczywiście jest dobry, ale dopuszcza takie mały myk, w którym gracz będzie mógł biec za pociskiem, a on nie będzie niszczony. ^^ No chyba, że gracz jest statyczny, wtedy nie ma tematu. (A, nie sprawdzałem mojego kodu. Zapewne działa, ale nie ma 100% pewności.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Ja to bym zrobił ciutek inaczej. W stepie gracza: GMLif keyboard_check_pressed(vk_space) //Strzał. Bardziej chodzi o to, co jest niżej. { xx = object0.x; yy = object0.y; a = instance_create(x,y,object1); a.xd = xx; a.yd = yy; a.speed = 5 a.direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); } W stepie pocisku/kulki: GMLif point_distance(x,y,xd,yd) >= 100 instance_destroy(); Czemu tak? Kod Sausa oczywiście jest dobry, ale dopuszcza takie mały myk, w którym gracz będzie mógł biec za pociskiem, a on nie będzie niszczony. ^^ No chyba, że gracz jest statyczny, wtedy nie ma tematu. (A, nie sprawdzałem mojego kodu. Zapewne działa, ale nie ma 100% pewności.) zrobiłem tak jak piszesz i mi kula leci w góre.kod sausa był dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 Judei, gm to przewidział: GML if(point_distance(x, y, xstart, ystart) > 100) instance_destroy(); :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judei Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 A, o tym nie wiedziałem. :D Ilu fajnych rzeczy można się nauczyć. Black, nie kopiuj bezmyślnie kodu. ^^ Ale skoro mamy taki trik, jak podał Dawidds, mój kod możesz olać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XBlacKX Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 wiem, zeby nie kopiować, przepisywać i uczyć się na błędach, to wiem, bo forum czytam już od dawna, a w game makerze siedzie już z 5 miechów:DD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi