Simonell Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 jak mam zrobić żeby obrazek obracal się razem z objektem bo mam chodzenie tylko że obrazek mi się nie obraca mam taki kod w stepie: image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3 ?? mam gm'a 5.3 A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
entrixo Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Nie lepiej ci robić w eventach? Użyj Event>Keyboard>Left Dodaj kod: direction+=5 image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Entrixo: Kolega napisał, że ma GM 5.3a, więc ten skrypt co podałeś nie zadziała, bo dopiero od GM 6 jest dostępna wbudowana zmienna image_angle. 1) Trzeba zrobić animację sprite'a we wszystkich kierunkach. W edytorze spritów w menu Animation -> Rotation Sequence -> Counter - Clockwise dać number of frames na 90. Potem w stepie obiektu: image_single = direction / 4; // 4 ponieważ 360 / 90 = 4. ps. Poprawiłem twój kod wywalając tą odwrotność, a mianowicie direction = image_angle, ponieważ powiedzmy, że direction ma większą wagę i to na niej powinieneś operować, a nie na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się