Cekol Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Help mi! :P bo zrobiłem sobie taki skrypcik jak zrobić cień : W DRAW: draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5) draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x,y,1,1,self.image_angle,-1,1) I ja chcę aby ten cień: draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5) był na innym planie czyli w innym depth Pomużcie mi bo w manualu niemogłem tego znaleść EDIT: poprawiłem lekko skrypt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Zrób nowy obiekt o innym depth i w draw wstaw: with (nazwa_obiektu_rzucajacego_cien) { draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5); } Chyba, że zamierzasz uzyc depth jedynie do ustawienia cienia pod obiektem, wtedy wystarczy w draw tego obiektu: draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x,y,1,1,self.image_angle,-1,1); draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 depth = 1; draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5); depth = 0; draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x,y,1,1,self.image_angle,-1,1); EDIT: Poprawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 tylko mi to niedziała :( bo ten cień używam do ścian i gdy ściany są przy sobie to ten cien nachidzi na inne ściany a chcę aby tak niebyło :( :blink: czyli cień był pod obiektami i aby nie nachodziły na inne bo to depth to nic nie zmienia :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Ano... Zrób tak jak Zakol napisał. Swoją drogą cienie dla ścian - już widzę jak spadną fpsy. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 9 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 już widzę jak spadną fpsy. :]ja też widzę więc tego nie robie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Możesz jeszcze spróbować zrobić coś takiego, że w create murka tworzysz nowy obiekt, który jest cieniem i ma depth większe od murka, tak aby znalazł się pod nim. Oczywiscie musisz jeszcze zrobic dodatkowy czarny sprite. Potem w create cienia lub z poziomu nadrzednego murka ustawiasz mu odpowiednie image_alpha. Co prawda będzie więcej obiektów w ten sposób, ale unikniesz konieczności wywoływania eventa draw dla każdego obiektu, a każdy skrypt spowalnia grę przecież. :) Ba, można jeszcze pokombinować z image_xscale i image_yscale tak aby zastępować dwa sąsiednie cienie tego samego typu jednym. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 9 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 ja się na tym nie znam a nowych obiektów niechce mi się robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się