Skocz do zawartości

Depth


Cekol

Rekomendowane odpowiedzi

Help mi! :P

 

bo zrobiłem sobie taki skrypcik jak zrobić cień :

W DRAW:

draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5)
draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x,y,1,1,self.image_angle,-1,1)

I ja chcę aby ten cień:

draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5)

był na innym planie czyli w innym depth

 

Pomużcie mi bo w manualu niemogłem tego znaleść

 

EDIT:

poprawiłem lekko skrypt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób nowy obiekt o innym depth i w draw wstaw:

with (nazwa_obiektu_rzucajacego_cien)
{
draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5);
}

 

Chyba, że zamierzasz uzyc depth jedynie do ustawienia cienia pod obiektem, wtedy wystarczy w draw tego obiektu:

draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x,y,1,1,self.image_angle,-1,1);
draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

depth = 1;
draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x-3,y-3,1,1,self.image_angle,c_black,0.5);
depth = 0;
draw_sprite_ext(self.sprite_index,self.image_index,x,y,1,1,self.image_angle,-1,1);

EDIT: Poprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mi to niedziała :(

 

bo ten cień używam do ścian i gdy ściany są przy sobie to ten cien nachidzi na inne ściany a chcę aby tak niebyło :( :blink:

 

czyli cień był pod obiektami i aby nie nachodziły na inne

 

bo to depth to nic nie zmienia :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Możesz jeszcze spróbować zrobić coś takiego, że w create murka tworzysz nowy obiekt, który jest cieniem i ma depth większe od murka, tak aby znalazł się pod nim. Oczywiscie musisz jeszcze zrobic dodatkowy czarny sprite. Potem w create cienia lub z poziomu nadrzednego murka ustawiasz mu odpowiednie image_alpha. Co prawda będzie więcej obiektów w ten sposób, ale unikniesz konieczności wywoływania eventa draw dla każdego obiektu, a każdy skrypt spowalnia grę przecież. :) Ba, można jeszcze pokombinować z image_xscale i image_yscale tak aby zastępować dwa sąsiednie cienie tego samego typu jednym. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...