vbig Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 Witam :) Jak zrobić, aby muzyka w gre była wybierana losowo? Tzn. chodzi mi o to, że mam jakieś 10 utworów i chciałbym, aby się odtwarzały niezależnie od mapki i w losowej kolejności. Najlepiej w GML. Wszystkie moje próby kończyły się porażką niestety. Próbowałem komendy GML sound_play(choose(sound1,...,sound8)); lecz po zmianie mapy muzyka zaczyna się od początku, a jeśli event nie jest ustawiony na każdej mapie to muzyka kończy się po zakończeniu pierwszej piosenki. Mogę dodać jeszcze, że wiem iż można to zrobić łopatologicznie (czyli zdarzeniem check sound: sound X. Jeśli gra= alarm na czas trwania utworu x i później jakieś odwołanie z powrotem) ale jest to katorgia bo w najgorszym wypadku będzie jakieś 100 utworów... Idzie to jakoś zrobić szybciej? Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 na początek spróbuj ustawić persistent w roomie, może to coś da. Do tego możesz sobie zrobić globalną która będzie przechowywała aktualnie grany utwór i w kazdym roomie bedzie sprawdzac co ma grac zamiast losowac. Jednakże nie wiem czy piosenka nie będzie odtwarzać się od początku... warto spróbować jak nie to sie pomyśli dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbig Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Piosenki mają średnio po 3-4minuty a mapkę przechodzisz przez 20/30sec z tym, że mam zamiar zrobić ich bardzo dużo, tak więc wydaje mi się, że globalna nic nie da gdyż w tym przypadku ciągłe granie losowych utworów bardziej pasuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 GML //create global.utwor=false //step if !sound_isplaying(global.utwor) {global.utwor=choose(song0,song1...) sound_play(global.utwor)} i ten obiekt ustaw w każdym roomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbig Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 No niestety w każdym roomie gra melodia od początku... Od razu powiem, że umieściłem w odpowiednich zdarzeniach (tzn. pierwsza część w create a 2 w step :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 GML global.utwor=false ustawiaj tylko na poczatku calej gry, nie w create tego obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbig Opublikowano 11 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Działa :) Dziękuję! Można zamknąć... (Powinny na forum być wprowadzone punkty "pomógł" :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 11 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2010 Zamykasz temat TY. A punkty pomógł nie są potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi