Skocz do zawartości

Zablokowane Losowa muzyka w grze


vbig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Jak zrobić, aby muzyka w gre była wybierana losowo? Tzn. chodzi mi o to, że mam jakieś 10 utworów i chciałbym, aby się odtwarzały niezależnie od mapki i w losowej kolejności. Najlepiej w GML. Wszystkie moje próby kończyły się porażką niestety. Próbowałem komendy

GML
sound_play(choose(sound1,...,sound8));
lecz po zmianie mapy muzyka zaczyna się od początku, a jeśli event nie jest ustawiony na każdej mapie to muzyka kończy się po zakończeniu pierwszej piosenki. Mogę dodać jeszcze, że wiem iż można to zrobić łopatologicznie (czyli zdarzeniem check sound: sound X. Jeśli gra= alarm na czas trwania utworu x i później jakieś odwołanie z powrotem) ale jest to katorgia bo w najgorszym wypadku będzie jakieś 100 utworów... Idzie to jakoś zrobić szybciej? 

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek spróbuj ustawić persistent w roomie, może to coś da. Do tego możesz sobie zrobić globalną która będzie przechowywała aktualnie grany utwór i w kazdym roomie bedzie sprawdzac co ma grac zamiast losowac. Jednakże nie wiem czy piosenka nie będzie odtwarzać się od początku... warto spróbować jak nie to sie pomyśli dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piosenki mają średnio po 3-4minuty a mapkę przechodzisz przez 20/30sec z tym, że mam zamiar zrobić ich bardzo dużo, tak więc wydaje mi się, że globalna nic nie da gdyż w tym przypadku ciągłe granie losowych utworów bardziej pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...