Dyluś Opublikowano 7 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2006 Jak zrobić by chłopek (sprit) obracał sie wiem że jest dużo postów na ten temat mam nawet przykład ale ten przykład podobnie jak posty jest barrrdzo rozbydowany chodzi i skacze i niełapie sie w tym :( a ja chce tylko żeby w prawo i w lewo sie obrucił mam 2 spreje (te same ale oczywiscie każdy w inna strone "patrzy") I CO TERAZ ??? :crying: Prosze o pomoc może jakis scrypcik jak tak to jaki i gdzie go wkleić ? A i jeszcze jedno jak jest gra to jak idzie dac jakis napis na niebieskim pasku u góry (wstawie zdjęcie) chodzi o pasek na zdjęciu zaznaczony czerwoną pentlą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rytry Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Możesz użyć klocków, ja jestem początkujący i narazie kombinuje z nimi. Kliksz: 1. Add Event > Keyboard > Left dzięki temu bedzie Ci sie przemieszczał w lewo po naciśnięciu stralki w lewo 2. Musisz teraz to okna actions przenieść następujące klocki: Change the Sprite If the positions in collision free Jump to a given position tak jak w screen'ie Następnie w pierwszym klocku w linijce "Sprite" wskazujesz okiekt który bedzie sie pokazywał po naciśnięciu strzałki w lewo. W następnym klocku ustawiasz tak jak w screenie. A w trzecim klocku ustawiasz: x: -4 y: 0 i zaznacz "Relative" Jeżeli chcesz aby po naciśnięciu stralki w prawo szedl w prawo to zamiast wpisywania -4 (w screenie tez) wpisz tylko 4. Dzieki temu bedzie ci chodził, ale musisz mieć jeszcze zrobioną grawitacje. Na początek dodaj sprite potem object poczym miałby chodzć twój gostek. Potem kliksz 2x na ten object i w nim ustawiasz tak: Dzięki tem gostak na tym swobodnie stanie i nie spadnie na dół Jeżeli juz to masz to w room ustaw gdzie ma znajdować ten obiekt po którym ma chodzc gostek (według gustu). Gostka tez mozesz gdzies tam ustawić. Następnie wchodzisz w opcje gostka i klikasz kolejno: 1.Add Event > Collision > obiekt po którym bedzie chodził gostek. Następnie przenosisz do niego następujące klocki tak jak w screenie w pierwszym klocku ustawiasz tak: A w drógim powinno być 0 wpisane. Jeszcze pozostało ci zrobić grawitacje ale to moze kto inny opisze bo ja teraz nie mam czasu. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 A i jeszcze jedno jak jest gra to jak idzie dac jakis napis na niebieskim pasku u góryOd tego jest zmienna room_caption Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyluś Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 OK dzięki. A może więcej o tej zmiennej room_caption ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Dyluś: Kolega stara Ci się pomóc, a ty mu piszesz "Kur", nieładnie. :] Co do problemu to nie napisałeś dokładnie jak masz poruszanie. Załóżmy, że tak: if ( keyboard_check( vk_left ) ) x = x-1; if ( keyboard_check( vk_left ) ) x = x-1; Przerabiasz to na: if ( keyboard_check( vk_left ) ) { x = x-1; sprite_index = nazwa_sprita_w_lewo; } if ( keyboard_check( vk_right ) ) { x = x-1; sprite_index = nazwa_sprita_w_prawo; } A jak masz sterowanie na boki w eventach klawiszy, to tam pododawaj odpowiednio te linikji z sprite_index=nazwa_sprita i nic wiecej. 2) Więcej o room_caption znajdziesz w helpie... Przecież to zwykła zmienna, zapisujesz do niej tekst i to wszystko. :/ room_caption = "Etap 1"; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Masz Sprite'a np: "spr_lewo" to w Evencie klawisza który ma odpowiadać za chodzenie w lewo dajesz: sprite_index=(spr_lewo); //Sprite playera oboconego w lewo Identycznie robisz w klawiszu odpowiadającym za ruch w prawo tylko zamiast "spr_lewo" to "spr_prawo"... możesz to dodać w kodzie lub w klocku : A co do tytułu na oknie to rzeczywiście służy do tego room_caption. Po prostu w Room Settings wpisujesz nazwę która ma się wyświetlić na pasku. Następnie używasz funkcji : window_set_caption(room_caption); Pozdrawiam EDIT: Ranmus mnie wyprzedził =3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 8 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Ja tam zapisuje tylko room_caption = "shdisdhs"; i działa, bez potrzeby innych funkcji. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Nie wiedziałem o tym... czyli wystarczy że w Create obiektu persistant dam room_caption="frog" i będzie widać ?? Hi hi sprawdziłem i dziala =3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyluś Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2006 Przepraszam za te Kur ale zaraz zmieniłem to (widać za puźno) dziękuje za pomoc już mi działa a ztym room_caption = "shdisdhs" to ide teraz próbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2006 Nie trzeba nic dawac i ustawiac room caption tak jak mowil moho: window_set_caption(room_caption); Wystarczy w settings rooma wpisac sobie tam caption i juz :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się