Kazik1 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Zrobiłem grę top down, zrobione wszystkie obiekty,sprity,roomy ale chcę dodać tryb multiplayer znaczy się przez neta coś w stylu server i client. Server tworzy server i jak załączam rooma z miastem widać mojego kolesia hero ale gdy client załączy grę Client zobaczy swojego kolesia hero2: Co jest potrzebne do stworzenia takiej gry multi żebym widział clienta a client mnie xd :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=22924 Ściągnij i tam zobacz jak wygląda przykład sesji (konwencja nieco inna, ale działa tak samo). Ewentualnie zobacz to: http://misc.psichix.com/ProsteSesje.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 No ale czy będzie widać kolesia jak biegnie i później np. go zastrzelić??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 tak, będzie, jak dodasz obsługę odpowiednich wiadomości to zrobisz co tylko sobie wymarzysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 odpoweidzich wiadomości?? znaczy jakich?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 komunikacja gry sieciowej opiera sie na komunikatach (wiadomościach). aby wykonać jakąś akcję klient wysyła wiadomość której pierwsza liczba to identyfikator wiadomości (np. 1: wylogowanie; 2: zmiana pozycji: 3: strzał), serwer odbiera wiadomość, obsługuje ją i odsyła innym klientom, aby oni też u siebie je wykonali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Mi się wydaję, że on nawet nie ogarnie wysyłanie stringa... Owszem nauczy się, ale to mu trochę zajmie. Ja sam do końca tego nie ogarnąłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 porozglądaj sie po przykładzie to załapiesz ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik1 Opublikowano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Na początek myśle właśnie żeby obczaić o co w tym chodzi pozaglądam do 2 przykładów na temat servera pojeżdżę po linijkach może coś z tego będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 7 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2010 Proponuje ściągnąć 39dll, przejrzeć tamtejsze przykłady, i spróbować napisać prostą minigierkę z onlinem żeby nauczyć się i zrozumieć na czym polega granie online. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się