Skocz do zawartości

Ustawianie obiektu i ruch


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

1.Opiszę o co mi chodzi: Mam obiekt obj_kula. Chcem,aby po wciśnięciu na niego zmieniał się kursor myszy na sprite obiektu na który wcisnęliśmy.Dalej chciałbym,aby tam gdzie klikniemy tworzył się obiekt, na który wcześniej klikneliśmy. I chciałbym aby tworzył się on tylko w pustym miejscu(nie na innych obiektach).

 

 

2.Mam jeszcze jeden problem:

Użyłem tego przykładu: Wchodzenie pod górkę i jeżeli w create dam bohaterowi:

GML
action_move("000001000",7);

wtedy będzie blokował się jeżeli będzie jakieś chociaż lekkie wzniesienie na drodze, ponieważ jest to ruch po lini prostej. Jak przerobić ten przykład,aby bohater wchodził na górki?

 

Credtisy za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
/* CREATE */

niose=-1 (nic nie niose)

 

/* left pressed */

if niose=-1

{

if collision_point(mouse_x,mouse_y,par_obiekty,true,true)

{

niose=if collision_point(mouse_x,mouse_y,par_obiekty,true,true)

}

}

else

{

if //jeżeli nie ma kolizji ( nie wiem jak można to rozwiązać )

{

niose=-1

}

}

 

/* STEP */

niose.x=mouse_x;

niose.y=mouse_y;

 

wszystko wstawiasz w obiekt kontrolujący przenoszenie. Nie zapomnij nadać par_obiekty jako parenta wszystkim obiektom, które będzie można przenosić...

 

co do drugiego proponuję użyć legthdirów, albo collision_point -a, choć nie jestem pewien, czy będzie działało

 

Edit:

HA! Byłem pierwszy :D

 

Edit2:

EEEjjj... znowu polewanie nie działa ! :(( co jestz tym ?!?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa.Wyświetla się błąd.Ale to nic bo może lepsze by było jeszcze co innego:

A czy wiecie jak zrobić takie coś:

Po wciśnięciu lewego przycisku myszy w tym miejscu, w którym został on wciśnięty zaczyna tworzyć się wiele obiektów(gdzieś tak co 1 sekundę) i dopiero gdy klawisz zostanie puszczony obiekty przestają się tworzyć.

Też by mi pasowało. Może nawet troszkę bardziej :rolleyes:

 

A co do drugiego jak się używa tych funkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...