flipper Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Mam taki kod wpisany do kolizji z pewnym obiektem: GML if ( keyboard_check( vk_enter )) wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' ); if (wybor = 1) show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' ); else if (wybor = 2) show_message ( 'Hmm... Szkoda' ); else if (wybor = 3) show_message ( 'Anulowano akcję' ); No i mam 2 problemy: 1. Nie działa naciśnięcie klawisza. Komunikat wyświetla się od razu przy kolizji. 2. Nie działa 'else'. Wywala mi komunikat "Unexpected symbol in expression". Proszę o pomoc. Edit: Rozwiązałem już problem z else, ale wciąż pozostaje problem z klawiszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML if ( keyboard_check( vk_enter )) { wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' ); } if (wybor = 1) { show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' ); } else if (wybor = 2) { show_message ( 'Hmm... Szkoda' ); } else if (wybor = 3) { show_message ( 'Anulowano akcję' ); } Zobacz tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 if ( keyboard_check( vk_enter )) { wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' ); if (wybor = 1) { show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' ); } else if (wybor = 2) { show_message ( 'Hmm... Szkoda' ); } else if (wybor = 3) { show_message ( 'Anulowano akcję' ); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 8 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML if ( keyboard_check( vk_enter )) { wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' ); if (wybor = 1) show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' ); else if (wybor = 2) show_message ( 'Hmm... Szkoda' ); else if (wybor = 3) show_message ( 'Anulowano akcję' ); } Dodaj klamry po if, inaczej wykonuje się tylko pierwsza instrukcja, a reszta bez warunku btw, system dialogów na show_message jst do dupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML if ( keyboard_check( vk_enter )) { wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' ); switch wybor { case 1: show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' ); break; case 2: show_message ( 'Hmm... Szkoda' ); break; case 3: show_message ( 'Anulowano akcję' ); break; } } :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Wielkie dzięki. Teraz już działa jak należy. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się