Skocz do zawartości

Problem z Show Message


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki kod wpisany do kolizji z pewnym obiektem:

GML
if ( keyboard_check( vk_enter ))

wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' );

if (wybor = 1)

show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' );

else if (wybor = 2)

show_message ( 'Hmm... Szkoda' );

else if (wybor = 3)

show_message ( 'Anulowano akcję' );

 

No i mam 2 problemy:

1. Nie działa naciśnięcie klawisza. Komunikat wyświetla się od razu przy kolizji.

2. Nie działa 'else'. Wywala mi komunikat "Unexpected symbol in expression".

 

Proszę o pomoc.

Edit: Rozwiązałem już problem z else, ale wciąż pozostaje problem z klawiszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if ( keyboard_check( vk_enter ))

{

wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' );

}

if (wybor = 1)

{

show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' );

}

else if (wybor = 2)

{

show_message ( 'Hmm... Szkoda' );

}

else if (wybor = 3)

{

show_message ( 'Anulowano akcję' );

}

 

Zobacz tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if ( keyboard_check( vk_enter ))
{
    wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' );

    if (wybor = 1)
    {
        show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' );
    }
    else if (wybor = 2)
    {
        show_message ( 'Hmm... Szkoda' );
    }
    else if (wybor = 3)
    {
        show_message ( 'Anulowano akcję' );
    }
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

GML
if ( keyboard_check( vk_enter ))

{

wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' );

if (wybor = 1)

show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' );

else if (wybor = 2)

show_message ( 'Hmm... Szkoda' );

else if (wybor = 3)

show_message ( 'Anulowano akcję' );

}

Dodaj klamry po if, inaczej wykonuje się tylko pierwsza instrukcja, a reszta bez warunku

 

btw, system dialogów na show_message jst do dupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if ( keyboard_check( vk_enter ))

{

wybor = show_message_ext( 'Witaj przybyszu. Czy chcesz nauczyć się magii?','Tak','Nie', 'Anuluj' );

switch wybor

{

case 1: show_message ( 'Gotowe! Wypróbuj swoje moce.' ); break;

case 2: show_message ( 'Hmm... Szkoda' ); break;

case 3: show_message ( 'Anulowano akcję' ); break;

}

}

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...