Skocz do zawartości

Hud w viewie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Mam problem. Zrobiłem hud, który podąża za viewem. w rozdzielczości 1280x1024 a rozmiar huda jest 1280x224. View podąrza za graczem.

 

GML
x = view_xport[ 0 ]

y =view_hport[ 0 ] - 224

 

próbowałem też:

 

GML
xx = view_xview[ 0 ] + view_wport[ 0 ] - 1280

yy = view_yview[ 0 ] + view_hport[ 0 ] - 224

 

x = xx;

y = yy;

 

 

lecz i tak jest to samo. gdy chodze bohaterem cały hud trzęsie się tak jak by był opuźniony i nienadanżał.

 

Jak rozwiązać ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taki problem rozwiazuje zawsze w ten sam sposob:

x i y ustawiasz na tym view = ok.

A sprobuj rysowac ten hud nie na swoim x,y tylko na tych wspolrzednych na ktorych go ustawiasz caly czas, w ten desen:

draw_sprite(uhah,0,view_xview[ 0 ] + view_wport[ 0 ] - 1280 , view_yview[ 0 ] + view_hport[ 0 ] - 224 );

 

Wtedy tak naprawde obiekt bedzie sie opoznial, ale hud bedziesz widzial dobrze.

 

@up

Dales mu w sumie to samo, tylko on troszku inaczej ustawia x od viewa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...