Lordis Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam ! Mam problem. Zrobiłem hud, który podąża za viewem. w rozdzielczości 1280x1024 a rozmiar huda jest 1280x224. View podąrza za graczem. GML x = view_xport[ 0 ] y =view_hport[ 0 ] - 224 próbowałem też: GML xx = view_xview[ 0 ] + view_wport[ 0 ] - 1280 yy = view_yview[ 0 ] + view_hport[ 0 ] - 224 x = xx; y = yy; lecz i tak jest to samo. gdy chodze bohaterem cały hud trzęsie się tak jak by był opuźniony i nienadanżał. Jak rozwiązać ten problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 rob tak: daj pozycje x = view_xview+bla y = view_yview+bla i potem rysuj go za pomocą draw_sprite_ext tak albo odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ja taki problem rozwiazuje zawsze w ten sam sposob: x i y ustawiasz na tym view = ok. A sprobuj rysowac ten hud nie na swoim x,y tylko na tych wspolrzednych na ktorych go ustawiasz caly czas, w ten desen: draw_sprite(uhah,0,view_xview[ 0 ] + view_wport[ 0 ] - 1280 , view_yview[ 0 ] + view_hport[ 0 ] - 224 ); Wtedy tak naprawde obiekt bedzie sie opoznial, ale hud bedziesz widzial dobrze. @up Dales mu w sumie to samo, tylko on troszku inaczej ustawia x od viewa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ok dzięki. zawsze się z tym męczyłem w prawie kazdej grze xD Teraz już będe wiedział jak z tym się uporać. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się