Cekol Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Ja tak dobże gier jeszcze nie robie i się nad nich robieniem tak dobże nieznam. Skrypty są trudnawe :( Jest sobie wróg. i on się patrzy :P i np punk jego patrzenia to:(x=5,y=5) No I Mam pytanie : Co trzeba napisać aby : W danym miejscu(X,Y)(czyli tam gdzie patrzy) Jak zauważy w miejscu patżenia(x=5,y=5)jakiś obiekt(np:Wróg) To jeśli ten (Wróg) ma wariables(widzi=1) To aby jakiś inny obiekt(np,wróg2,albo self)ustawił sobie wariables(widzi=1)?? Wiem że pewnie totalnie mnie nie rozumiecie ale postarajcie sie mi odpowniedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Wydaje mi się że bede potrafił ci pomóc jak napiszesz jakoś łatwiej do zrozumienia bo to nie wydaje się na skomplikowany problem. Postaraj się jaśniej opisać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Kurde będzie trudno chodzi mi oto: Jest sobie w roomie 8 tych samych obiektów(wrogów) Wszyscy wrogowie mają ustawiony wariables (widzi) na 0 I gdy jeden wróg zauważy gracza(Posatć którą sterujemy :P) to on ustawia sobie wariables(widzi)na 1 i biegnie za graczem. I jeśli inny wróg zauważy wroga który biegnie za graczem(który ma ustawiony waribles (widzi) na 1) To on też zacznie biec za graczem(czyli ustawi sobie wariables(widzi) na 1) niewiem jak to inaczej wytłumaczyć! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Jeśli wróg patrzy na (5,5) if(gracz.x=5&&gracz.y=5) { widzi=1 instrukcje gonitwy za graczem } Jeśli gracz znajdzie się w (5,5) to wróg widzi=1 i goni gracza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 :twisted: :twisted: :twisted: NIEOTO MI CHODZI :twisted: :twisted: :twisted: tu jest instrukcja oco mi chodzi!!! Proszę ją zrozumieć!!![instrukcja] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 23 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Ja wiem jak to zrobic tyle ze musial bys zmienne widzi nazwac dla kazdego objektu inaczej i musza one byc globalne. Przyjmijmy ze wrog1 ma global.widzi1=1 czyli biegnie za graczem, a wrog 2 ma global.widzi2=0 if (gracz.x=5&&gracz.y=5) { if global.widzi1=1 { global.widzi2=1 } } Ps1.Nie wiem czy to zadziala ale raczej tak. Ps2. Nie wiem czy o to ci chodzilo:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Nie oto mi choziło :( :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: Dobra Wiem że wam tego nie wytłumaczę więc dam sbie i wam spokój. Ten temat można uznać za zamknięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 23 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Ja wiem o co chodzi. ;) Postaram się zrobić przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Noo!!! A ja już myślałem że nikt mnie nie zrozumie tylko czy ty dobże mnie zrozumiałeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Chodzi Ci o to, by gdy np:kamera zauważy Twoją postać-zbiegnie się ochrona :huh:. Mam nadzieję, że tak! :bye1: Mógłbym ci to napisać, ale nie mam NETA. Piszę albo od kolegi, albo z sali informatycznej, z kawiarenki internetowej itp.. Do neta mam dostęp rzadko. Niedługo jednak web zagości na moim domowym kompie, to wtedy, jak nikt nie odpowie na twoje pytanie-pomogę ci! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Chodzi Ci o to, by gdy np:kamera zauważy Twoją postać-zbiegnie się ochrona :huh:. Nie nie oto mi chodzi :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 25 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 Musisz zrobić niewidzialny obiekt o nazwie np. widoczność i będzie on zawsze przed obiektem wróg. Podczas kolizji obiektu widoczność z obiektem gracz ustawia się zmienna na 1. O to chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 25 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2006 CHa!! Nareszcie działa!! że wcześniej o tym nie pomyślałem !! :lol: Dzięki Vardi !! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się