Holdysz Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Dobra daj my na to teken leje się 2 kolesi gracz i komputer życie maleje a gdy dojdzie do zera chce aby nastąpiło przenieśienie do innego roomu po prostu ma nastąpić jakiekolwiek wydarzenie po zero hp lub mp Mp zrobiłem że to furia wię gdy gracz ją włącza np. NA B i zmienia sie w takiego palącego się gościa i mp ma maleć a gdy zmaleje do zera znów będzie taki jak wtedy mp może znów się napełniać ale nie musi więc chyba już wiecie o co bardzo mi chodzi no podajcie np. przykłady,kody,klocki i w jakim evencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Robisz zmienną "hp". Ustawiasz np. hp=100 Czyli życia będzie 100. I potem po uderzeniu, odejmujesz (hp-=5) A gdy hp jest 0 to: if hp < 1 { room(nazwa_rooma); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 GML /* create */ hp= //ilość hp mp= //ilość mp mpmax= //maksymalna ilość mp hpmax= //maksymalna ilość hp palisie=0 //czy gosciu jest... jak to nazwales 'palący'; a na początku nie jest /* step */ if mp<mpmax and palisie=0 {mp+=1} else if palisie=1 {mp-=1} if keyboard_check_pressed(vk_control) {if palisie=0{palisie=1}} if mp<1 {palisie=0} if hp<1 {/*koniec ROOM'a*/} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Aha spoko dzięki...:D Coś nie tak mam z tym kodem: if hp < 1 { room(nazwa_rooma); } Wpisuje nazwe rooma ale jest error. Coś nie tak mam z tym kodem: if hp < 1 { room(nazwa_rooma); } Wpisuje nazwe rooma ale jest error z tą 3 kolumną. Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez Mimek Połączone 3 posty. Nie pisz kilku postów pod rzad. Teraz dostajesz ostrzeżenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 room_goto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 No dzięki nie ma błedu:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Jeszcze coś sorry ale muszę to mieć muj kod jest na to że jak skończy się życie to idzie się do następnego roomu wygląda następująco: GML if (mas.hp > 0)mas.hp-=1 if hp<1 room_goto (menu) Ale pisze że źle mam if hp<1 nie wiem ale to chyba jest po to że gdy nastąpi 1 hp to się przechodzi do następnego roomu ale powiedzcie co tu jest źle???Podajcie prawidłowy kod... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Tam ma być hpmax, a nie mas.hp :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 aha ale mas.hp to nazwa objectu życia napewno mam to skasować?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 w takim razie musisz mu powiedziec, żeby nie sprawdzał swojego hp, tylko obj. mas: GML if mas.hp>0 {mas.hp-=1} if mas.hp<1 {room_goto (menu)} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holdysz Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Tak to jest to zadziałało te kody nie są takie złe xd :D no super dzięki trochę to trwało ale o to chodziło dzięki jeszcze raz!!! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi