Skocz do zawartości

Changing sprite and another stuff


Kubaka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Usiluje napisac script ale cos mi nie wychodzi. licze na wasza pomoc. Zacznijmy od pierwszego. Ma w nim chodzic o to ze kiedy sprite danego obiektu jest rowny x to ma wykonywac akcje a, natomiast gdy sprite obiektu jest rowny y to ma wykonowac akcje b. Cos w tym stylu (napisze w normalnym jezyku, bede wdzieczny za zapisanie codu jezykiem programowania):

GML
if sprite=object_prawo and press space then

{

inst=instance_create(x,y,ogien_prawo);

inst.speed=20;

inst.direction=0;

}

Kolejny ma byc dosyc podobny lecz niedokonca( Ma on polegac na tym ze gdy klikne na obiekt w obojetnej odleglosci to wtedy jego sprite ma zmienic sie na sprita w czerwonym kwadracie, natomiast jezeli odleglosc jest =<16 to wtedy w zaleznosci obecnego sprita, sprite zmieni sie na inny. Something like that:

GML
if right press mouse then

change sprite sprite_host into sprite_host_red_cross else

if odleglosc_host=<16 then

change sprite jaszczurka_dol into jaszczurka_dol_atk

change sprite jaszczurka_gora into jaszczurka_gora_atk

<i tak dalej, i tak dalej>

global.hosthp -=10

powtarzaj co kazde 2 sekundy

HOST JEST TO OBIEKT

Prosze o odpowiedzi. Jezeli zrobilem gdzies blad lub cos jest niemozliwe to mnie poprawcie. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...