Kubaka Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Witam! Usiluje napisac script ale cos mi nie wychodzi. licze na wasza pomoc. Zacznijmy od pierwszego. Ma w nim chodzic o to ze kiedy sprite danego obiektu jest rowny x to ma wykonywac akcje a, natomiast gdy sprite obiektu jest rowny y to ma wykonowac akcje b. Cos w tym stylu (napisze w normalnym jezyku, bede wdzieczny za zapisanie codu jezykiem programowania): GML if sprite=object_prawo and press space then { inst=instance_create(x,y,ogien_prawo); inst.speed=20; inst.direction=0; } Kolejny ma byc dosyc podobny lecz niedokonca( Ma on polegac na tym ze gdy klikne na obiekt w obojetnej odleglosci to wtedy jego sprite ma zmienic sie na sprita w czerwonym kwadracie, natomiast jezeli odleglosc jest =<16 to wtedy w zaleznosci obecnego sprita, sprite zmieni sie na inny. Something like that: GML if right press mouse then change sprite sprite_host into sprite_host_red_cross else if odleglosc_host=<16 then change sprite jaszczurka_dol into jaszczurka_dol_atk change sprite jaszczurka_gora into jaszczurka_gora_atk <i tak dalej, i tak dalej> global.hosthp -=10 powtarzaj co kazde 2 sekundy HOST JEST TO OBIEKT Prosze o odpowiedzi. Jezeli zrobilem gdzies blad lub cos jest niemozliwe to mnie poprawcie. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matusz997 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Ad. 1: Użyj 'spirte_index' i po kłopocie Ad. 2: GML (Step) if( mouse_check_button( mb_right ) ) { ( ... ) } else if( distance_to_point( x, y, mouse_x, mouse_y ) > 16 ) { ( ... ) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubaka Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Za ad 1 bardzo dziekuje, natomiast w ad 2 chyba niezabardzo mnie zrozumiales. te zamiany sprite'ow napewno nie sa napisane poprawnie a bylbym wdzieczny gdyby ktos to poprawil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się