Skocz do zawartości

Losowanie cyfr i view


Arekadiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieje że ktoś z was słyszał o grze Margonem.

Jeżeli nie dam screena:

margonemscr.png

 

I jak zrobić aby wszystko dookoła ekwipunek, reklamy itp. nie ruszało się, a ruszała się tylko część zaznaczona na czerwono(taki kwadrat). Czyli chodzi mi o taki view tylko że w środku rooma.A i jeszcze żeby bohater był zawsze w środku tego viewa(no chyba że będzie końcówka rooma no to wiadomo...).

 

Będę wdzięczny za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Po pierwsze na stronce jest to troche inaczej zrobione, po drugie możesz sobie najpierw rysować mape, bohatera itp. a potem gui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
for(i=0;i+=1;i<=5;)

{

cyfra = random(666)

calosc += string(cyfra)

}

draw_text(calosc)

 

Zrozum to!..

..bez komentarzy.

 

z komentarzami:

 

GML
for(i=0;i+=1;i<=5;)//i = 0,dopóki i jest równe lub mniejsze od 5

{

cyfra = random(666)//cyfra się losuje

calosc += string(cyfra)//do calości dołącza się cyfre...

}// i od początku dopóki i jest równe lub mniejsze od 5

draw_text(calosc)// po zakończeniu pętli drawuje się całośc.

//fajne, nie?? copyrajgt(więc musisz to przepisać zamiast skopiowac buahhahaha</span></span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetla się błąd:

 

___________________________________________

FATAL ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Button

for object ookrejestracja:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 31:

for(i=0;i+=1;i<=0;)//i = 0,dopóki i

^

at position 11: Unexpected symbol in expression.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba nie bo bez tego losowania działało:

GML
login=opolelogin.text

haslo=opolehaslo.text

haslo2=opolepowtorzhaslo.text

nick=onickwgrze.text

 

if login=""

{

show_message("Nie podałeś loginu!")

}

else

{

if haslo=""

{

show_message("Nie podałeś hasła!")

}

else

{

if haslo=haslo2

{

if nick=""

{

show_message("Nie podałeś nicku!")

}

else

{

registry_set_root(0)

registry_write_string_ext("gra" + "dane","k_login",login)

registry_write_string_ext("gra" + "dane","k_haslo",haslo)

registry_write_string_ext("gra" + "dane","k_nick",nick)

 

for(i=0;i+=1;i<=5;)//i = 0,dopóki i jest równe lub mniejsze od 5

{

cyfra = random(666)//cyfra się losuje

calosc += string(cyfra)//do calości dołącza się cyfre...

}// i od początku dopóki i jest równe lub mniejsze od 5

draw_text(calosc)// po zakończeniu pętli drawuje się całośc.

show_message("Zapisane!##Teraz się zaloguj.")

room_goto(rlogowanie)

}

}

else

{

show_message("Obydwa hasła muszą być takie same!")

}

}

}

 

EDIT:

for(i=0;i+=1;i<=5;)

Pisze że coś jest nie tak z tym plusem w for

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to działa ale wyświetla się kolejny błąd:

 

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Button

for object ookrejestracja:

 

Error in code at line 35:

calosc += string(cyfra)//do calości dołącza się cyfre...

^

at position 2: Unknown variable calosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...