ZyperPL Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak operować alarmami? Jak je dodawać, ustawiać w GMLu? I jak zrobić, żeby po 15 sekundach zmienna "l" zwiększa się albo o 5 albo o 6 albo o 7? A jak, że zwiększa się o 5 po, albo 15 sekundach, albo 10, albo 7? Pomocy.. Wiem, że to banalne, ale jestem nowy... znaczy stary... ale dawno się GMem nie zajmowałem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Ustawienie kiedyśtam. GML alarm[0]=iloscsekund*room_speed W step. GML if alarm[0]>0 alarm[0]-=1 if alarm[0]=0 //zrob costamcostam \m/,</span> Równie dobrze możesz nazwać sobie zamiast "alarm[0]" np. "budzik" i też będzie działać xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Dajesz Add Event i tam masz Alarm. Wybierz któregoś np. Alarm 1. Potem zrób event Left Pressed Button i Create. W Create napisz: GML strzela=0 // tworzysz zmienną alarm[1]=20 // ustawiasz alarm</span></span></span> Następnie w Alarmie daj: GML strzela=1 // po upływie 20 ustala zmienną ( zainicjowaną w Create) na 1</span></span></span> A w Left Pressed Button GML If strzela=1 // jeśli zmienna "strzela" jest na 1 to { instance_create(x,y,pocisk) // tworzy obiekt strzela=0 // zmienną " strzela" zmienia na zero alarm[1]=20 // a alarm ustawia na 20 co spowoduje, że teraz co 20 będziesz mógł stworzyć obiekt "pocisk" } Co do zmiany wartości zmiennej to: Create GML liczba=1 alarm[0]=15*room_speed Alarm GML liczba+=5 // albo ile chcesz</span> A jeśli chodzi o trzecie pytanie to będzie praktycznie to samo tylko, że w alarmie GML liczba+=5 doklejasz dodatkowo GML alarm[0]=15*room_speed Co spowoduje, że dodawanie będzie siępowtarzać co 15 sekund Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się