alwin Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Yo. Mam takie pytanko- mam obj_menu w pewnym miejscu rooma. W menu tym pokazywane są ikonki,buttony itp zależnie od tego jaki budynek mamy zaznaczony. Robiłem to metadą instance_creatre, za x i y dobierałem odpowiednio współrzędne rooma. Ale to był błąd.. teraz zmieniłem rozdziałkę gry i jest potrzeba przesunięcia tego menu(wraz z ikonkami których jest bardzo dużo) No i nie moge tego zrobić tym sposobem że przesunę sam obj_menu bo ikonki są tworzone orębnie.. aby sie tego ustrzec chciałem zrobić coś takiego GML obj_menu.icon_marine=instance_create(0,0,obj_icon_marine); wtedy jak przesune menu to i tak ikonki tworzone by były w tym lokalnym układzie współrzędnych.. tak myslałem ale dupa z tyłu. ta ikonka i tak tworzy mi się na 0,0 rooma, dlaczego? czy muszę te ikony tworzyc kodem w tym menu? bo teraz sa one tworzone w obj odpowiednich budynków.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 (step) GML x=obj_menu.x+g y=obj_menu.y to w bjekt ikony i git(pokombinuj z tym g ) E: offtop:o alwin nie poznalem po nowym awku! Dalej robisz ta gre?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Mój avek jest zależny od pory roku:) pewnie że robię, mogę dać kolejną wersję demo jak chcecie:) dzieki za odp, zaraz rozkminię. E: działa pieknie, nie wiem czemu o tym nie pomyslałem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 ja tez zmienilem awka ale chyba wroce do starego XD od pory roku mowisz? ciekawy pomysl E: czemu mnie kusi zby tak offtopic?? zaraz sie normalnie offtopie-utopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się