Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Witam :) Mam takie pytanie, jak zrobić ruch w lewo i prawo niezależnie od kierunku? Obojętnie w którą stronę jestem obrócony. Czy do tego użyć lengthdirów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Ok, to mógłbyś powiedzieć jak? Bo nie za bardzo rozumiem ich działanie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Jeżeli masz odwracanie postaci w kierunku myszki to będzie ona się kręcić wokół myszki, natomiast jeżeli direction masz z góry ustawione to nie ma problemu. GML x+=lengthdir_x( [odległość o którą masz się przemieścić], 90 ); y+=lengthdir_y( [odległość o którą masz się przemieścić], 90 ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Jest to w 3D, kamera ustawia się w kierunku myszki. Próbowałem tak, (zamiast 90 dawałem direction) ale wtedy przesuwał się poprostu po osi X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 To jest czysta matematyka. Tego nie robi się na chybił/trafił - wpisujesz byle co i może się uda. Trzeba troszkę pomyśleć i tyle. Cieszcie się, że macie funkcje, a nie musicie liczyć ręcznie (tak jak ja głupi liczyłem :D ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Nie rozumiem tego ;f Mógłby ktoś taki kod dać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 A o co ci dokładnie chodzi ?? O chodzenie 'w boki' takie jak w np. w strzelankach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Tak, oto właśnie mi chodzi :) I nie wiem jak to zrobić (zawsze mam problem z lengthdirami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 GML //w lewo x+=lengthdir_x(jakastampredkosc,direction+90) y+=lengthdir_y(jakastampredkosc,direction+90) //w prawo x+=lengthdir_x(jakastampredkosc,direction-90) y+=lengthdir_y(jakastampredkosc,direction-90) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Dzięki :) Może kiedyś zrozumiem istotę tej funkcji xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi