Moho Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Witam =^-^"= Tak jak w temacie, mam pewien kod w pliku *.txt. W GM w jednym ze skryptów piszę takie coś : if file_exists('Data\KOD.dat') { file_rename('Data\KOD.dat','Data\KOD.txt') if file_exists('Data\KOD.txt') { file_text_open_read('Data\KOD.txt') file_text_read_real('Data\KOD.txt') } } Po odpaleniu gry: ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_object: File is not opened for reading. Wydaje mi się że akcje: file_text_open_read('Data\KOD.txt') file_text_read_real('Data\KOD.txt') Chyba nie służą do tego co chcę osiągnąć. To więc zwracam się z prośbą, by mi ktoś napisał jak odczytać byle jaki kod z pliku tekstowego (*.txt). No i oczywiście żeby później podczas grania program cały czas korzystał z tego kodu z pliku txt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Spróbuj: file_text_read_string('Data\KOD.txt') Ew. daj plik do tego samego katalogu co jest gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Dałem tak if file_exists('Data\KOD.dat') { file_rename('Data\KOD.dat','Data\KOD.txt') if file_exists('Data\KOD.txt') { file_text_read_string('Data\KOD.txt') // <=== Nie działa ! } } I dalej to samo =3 File is not opened for reading. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 "File is not opened for reading." - sprawdź uprawnienia do pliku ? A może w GM poprostu nie da się zaimplementować kawałka kodu z zewnętrznego pliku ? To zresztą chyba normalne, skoro GML nie jest interpretowany, tylko się go kompiluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Hmm to w takim razie da się imporotwać wcześniej exportowany Skrypt (rozszerzenie *.gml) ?? Jest do tego jakaś komenda ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 a czy to muś być txt nie możesz zapisać do ini ?? Edit : no tak ale właśnie co dokładnie chcesz odczytywać z tego textu dialogi ?? Edit2 : pisząc ten Edit zapomniałem o tym ^^' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 a czy to muś być txt nie możesz zapisać do ini ?? A *.ini to chyba plik konfiguracyjny... EDIT: no tak ale właśnie co dokładnie chcesz odczytywać z tego textu dialogi ?? Przeczytaj jeszcze raz dokładnie pierwszy post i nie zadawaj głupich pytań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Oj moho, znowu dokładne czytanie opisów funkcji się kłania. Przecież one zwracają coś, co będzie nam potrzebne. :) plik = "data\kod.dat"; if ( file_exists( plik ) ) { id_otwartego_pliku = file_text_open_read( plik ); liczba = file_text_read_real( id_otwartego_pliku ); } else { show_message('Blad odczytu!'); } I nie ma potrzeby zmiany rozszerzenia dat na txt. Tylko, że file_text_read_real służy do odczytu liczby a nie tekstu. A do importu skryptu gml służy execute_file. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 23 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2006 Oj moho, znowu dokładne czytanie opisów funkcji się kłania. Przecież one zwracają coś, co będzie nam potrzebne. :) =^-^= Wiem, wiem Ranmus ! ^^" I dzięki, choć jeszcze nie próbowałem tego co napisałeś... :cat: I mam jeszcze jedną prośbę powiedz mi (lub rzecz jasna każdy inny) jak, ładować grafikę i muzykę z pliku... EDIT: Już się skapowałem, więc odwołuje swoje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się