Skocz do zawartości

Importowanie kodu z pliku txt...


Moho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam =^-^"=

 

Tak jak w temacie, mam pewien kod w pliku *.txt. W GM w jednym ze skryptów piszę takie coś :

 

if file_exists('Data\KOD.dat')
{
file_rename('Data\KOD.dat','Data\KOD.txt')
if file_exists('Data\KOD.txt')
{
   file_text_open_read('Data\KOD.txt')
   file_text_read_real('Data\KOD.txt')
}
}

 

Po odpaleniu gry:

 

ERROR in
action number 1
of Create Event
for object obj_object:

File is not opened for reading.

 

Wydaje mi się że akcje:

 

   file_text_open_read('Data\KOD.txt')
   file_text_read_real('Data\KOD.txt')

 

Chyba nie służą do tego co chcę osiągnąć. To więc zwracam się z prośbą, by mi ktoś napisał jak odczytać byle jaki kod z pliku tekstowego (*.txt). No i oczywiście żeby później podczas grania program cały czas korzystał z tego kodu z pliku txt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem tak

if file_exists('Data\KOD.dat')
{
file_rename('Data\KOD.dat','Data\KOD.txt')
if file_exists('Data\KOD.txt')
{
file_text_read_string('Data\KOD.txt') // <=== Nie działa !
}
}

 

I dalej to samo =3

 

File is not opened for reading.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"File is not opened for reading." - sprawdź uprawnienia do pliku ? A może w GM poprostu nie da się zaimplementować kawałka kodu z zewnętrznego pliku ? To zresztą chyba normalne, skoro GML nie jest interpretowany, tylko się go kompiluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to muś być txt nie możesz zapisać do ini ??

 

A *.ini to chyba plik konfiguracyjny...

 

EDIT:

 

no tak ale właśnie co dokładnie chcesz odczytywać z tego textu dialogi ??

 

Przeczytaj jeszcze raz dokładnie pierwszy post i nie zadawaj głupich pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Oj moho, znowu dokładne czytanie opisów funkcji się kłania. Przecież one zwracają coś, co będzie nam potrzebne. :)

plik = "data\kod.dat";

if ( file_exists( plik ) )
{
    id_otwartego_pliku = file_text_open_read( plik );
    liczba = file_text_read_real( id_otwartego_pliku );
}
else
{
    show_message('Blad odczytu!');
}

I nie ma potrzeby zmiany rozszerzenia dat na txt. Tylko, że file_text_read_real służy do odczytu liczby a nie tekstu. A do importu skryptu gml służy execute_file.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj moho, znowu dokładne czytanie opisów funkcji się kłania. Przecież one zwracają coś, co będzie nam potrzebne. :)

 

=^-^=

 

Wiem, wiem Ranmus ! ^^"

 

I dzięki, choć jeszcze nie próbowałem tego co napisałeś... :cat:

 

I mam jeszcze jedną prośbę powiedz mi (lub rzecz jasna każdy inny) jak, ładować grafikę i muzykę z pliku...

 

EDIT: Już się skapowałem, więc odwołuje swoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...