MiCi0 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Witam jestem całkiem nowy, czytałem regulamin i F.A.Q ale nie widziałem takiej odpowiedzi: Jak zrobić własnego bohatera? Czyli główna postacią, którą się grywa, mianowicie zrobiłem już sprity, nawet do monsterów (potworków) itp. teraz problem tkwi w tym, że nie wiem jak zrobić, żeby dało się chodzić tym "Mario Brossem", oraz żeby stworzenia reagowały na postać, chodziły sobie itp. Precyzując: -2D -Postać musi mieć 2 animacje (mam gotowe) np. gdy chodzi, dwie klatki, pierwsza z szerokimi nogami, druga z złączonymi, bo taka gra jaką ja tworzę nie musi być urozmaicona stylistycznie ;p -Coś w stylu Mario Bross'a to wszystko, mam nadzieję, że moje udzielenie się w tym temacie jest co najmniej tak precyzyjne, iż idzie zrozumieć o co mi dokładnie chodzi, bardzo dziękuje jeżeli któryś z zaawansowanych użytkowników zostawi tutaj post z wszelakimi wskazówkami dotyczącymi mojego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Hmm... nie jestem jakimś tam expertem od GM'a ale coś tam wiem :thumbsup: Jeżeli już nadałeś bohaterowi sprite'a to ma on obrazek. Wróć do sprite'ów i zrób kopię obrazku bohatera. Ten obrazek będzie odpowiadał za animację. Tam pod "load image" masz "edit image". Klikasz to i pojawi ci się białe tło i pierwsza klatka. Zmień ją na sprite z rozkraczonymi nogami (chodzi o chodzenie oczywiście :P) i zrób kopie tej klatki (tam masz taką opcję) i skopiowaną klateczkę także edytuj. No i tak ułóż sobię animację. Po lewej stronie masz opcję podglą i tam masz rzeczywistą animację (rezultat). Jak chcesz wolniej to najwyżej skopiuj każdą klatkę kilka razy, wtedy wyjdzie wolniej. I teraz jak zrobić system poruszania się? To proste.... W obiekcie z bohaterem dajesz mu sprite animacji. I w evencie create wsadzasz kod: GML image_speed=0 To sprawia że nie będzie szybkości animacji. Teraz daj w evencie strzałki "right": np. klocek poruszania się. Ja używam jump_to_position, zaznaczam opcję relative i wpisuje współrzędne odpowiadające danemu kierunkowi. I pod klockiem dajesz kod: GML image_speed=1 I w evencie "no_key": GML image_speed=0 image_index=0 A jak chcesz obrót to daj w "right" i "left" dodatkowy klocek zmiana sprita na odpowiedni kształt. Pozdrawiam i życzę powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiCi0 Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Tak, bardzo, ale to bardzo dziękuje, że pofatygowałeś się, aby mi pomóc :) ale nie rozumiem tego ,,o proste.... W obiekcie z bohaterem dajesz mu sprite animacji. I w evencie create wsadzasz kod" Co tutaj więc dać :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pan123 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 a wiec tak :P powróciłem no pewnie nikt się nie cieszy XD a co do sprawy event działa na zasadzie np gdy nacisnę lewy klawisz czyli (keyboard Left ) i tu zostawiasz .. przechodzisz do action i to jest ( wtedy dzieję się jaka akcja ) a mianowicie chodzi tobie aby po naciśnięciu lewego klawisza było poruszenie się do przodu musisz wybrać w action > execute code i wpisujesz to > if place_free(x+4,y) {x+=4} a tak dla wyjaśnienia jeżeli nie ma nic przed sobą może iść dalej wyjaśniłem ? a jak nie to napisz do mnie na priva thx i pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się