Skocz do zawartości

Przypisywanie Wartości Innemu Obiektowi


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

 

Mam problem i to nie mały. Od jakiegoś czasu głowie sie nad zrobieniem przypisu zmiennej do paru obiektów przy tworzeniu innego obiektu.

Może to wytłumacze.

 

mam 3 obiekty (przykład):

-Kulka

-sznurek01

-sznurek02

 

i ja dałem kod taki (ale nie działa tak jak ja chcę):

 

Kulka

 

CREATE:

GML
instance_create(x,y+10,sznurek01)

 

if (sznurek01.przyczep=0)

{

sznurek01.przyczep=id

}

 

instance_create(x,y+15,sznurek02)

 

if (sznurek02.przyczep=0)

{

sznurek02.przyczep=id

}

 

STEP

 

GML
if (mouse_check_button_pressed(mb_left))

{

x=mouse_x

y=mouse_y

}

 

if (sznurek01.przyczep=id)

{

sznurek01.x=x

sznurek01.y=y+10

}

 

if (sznurek02.przyczep=id)

{

sznurek02.x=x

sznurek02.y=y+15

}

 

sznurki

 

CREATE

GML
przyczep=0

 

 

i to chyba tyle kkodu ;p i gdy tworzę jedną kulkę która podąrza za myszką to sznurki latają za nią lecz gdy stworze dwie kulki to juz sznurki przezkakują raz na jeden raz na drugi obiekt (kulke) w zależności którym poruszam.

 

Wiecie może jak to naprawić? albo może macie swoje pomyśły jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle że byś nie wpadł bo to znaczy, że ani razu do helpa nie zajrzałeś. Funkcje mają w zwyczaju zwracać jakąś wartością, którą można wykorzystać do jakichś działań, porównań lub właśnie przypisać do zmiennej.

instance_create na przykład zwraca id nowo powstałego obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...