Lordis Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Witam! Mam problem i to nie mały. Od jakiegoś czasu głowie sie nad zrobieniem przypisu zmiennej do paru obiektów przy tworzeniu innego obiektu. Może to wytłumacze. mam 3 obiekty (przykład): -Kulka -sznurek01 -sznurek02 i ja dałem kod taki (ale nie działa tak jak ja chcę): Kulka CREATE: GML instance_create(x,y+10,sznurek01) if (sznurek01.przyczep=0) { sznurek01.przyczep=id } instance_create(x,y+15,sznurek02) if (sznurek02.przyczep=0) { sznurek02.przyczep=id } STEP GML if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) { x=mouse_x y=mouse_y } if (sznurek01.przyczep=id) { sznurek01.x=x sznurek01.y=y+10 } if (sznurek02.przyczep=id) { sznurek02.x=x sznurek02.y=y+15 } sznurki CREATE GML przyczep=0 i to chyba tyle kkodu ;p i gdy tworzę jedną kulkę która podąrza za myszką to sznurki latają za nią lecz gdy stworze dwie kulki to juz sznurki przezkakują raz na jeden raz na drugi obiekt (kulke) w zależności którym poruszam. Wiecie może jak to naprawić? albo może macie swoje pomyśły jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Marnie to wytłumaczyłeś, ale jeśli dobrze cię rozumiem to zrób tak: GML OBJ=instance_create(x,y+10,sznurek01) i teraz zamiast sznurek01.zmienna pisz OBJ.zmienna. To samo ze sznurkiem02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Działa DZIĘKI !!! :D na takie coś bym nie wpadł xD by do zmiennej podstawić funkcje :P ale wszystko działa więc Dziękuje bardzo jeszcze raz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 To źle że byś nie wpadł bo to znaczy, że ani razu do helpa nie zajrzałeś. Funkcje mają w zwyczaju zwracać jakąś wartością, którą można wykorzystać do jakichś działań, porównań lub właśnie przypisać do zmiennej. instance_create na przykład zwraca id nowo powstałego obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się