Adamg1996 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Cześć Mam parę pytań odnośnie pascala... 1.Jakąś godzinkę temu ściągnąłem sobie Turbo Pascala , przeczytałem parę poradników/kursów (wszystko rozumiem [przechodzę na pascala] :thumbsup: ) , ale nigdzie nie wyczytałem jak można wczytać grafikę (np. po włączeniu programu pokazuje mi się drzewo...) Proszę o jakiś przykład z wykożystaniem funkcji wczytywania obrazków i tym podobnych (lub link do modułu który ma takie funkcje) 2.Czy da się zrobić grę np. platformówkę w pascalu ?? Miałem zapytać o coś jeszczę ale zapomniałem :crying: Jak mi się przypomni to z edytuję... Z góry dzięki! <P>ozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 W Turbo Pascalu nie można wczytywać obrazków itp. możesz operować jedynie na tekście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 @Markuz Co ty pierdzielisz!? ;O w turbo pascalu da się robić nawet gry 3D @Adamg1996 Otóż potrzebujesz do tego paskalowej biblioteki graficznej, która powinna być dołączona razem z turbo pascalem :) Musisz dodać na początku programu moduł Graph.crt uses graph.crt; potem aby móc używać trybu graficznego jaki sobie wybierzesz musisz wybrać sterownik i tryb no i zainizjować graph: sterownik := VGA; tryb := VGAmed; InitGraph(sterownik,tryb,'D:\Tp\bgi'); Tu podałem przykładową ścieżkę do pliku, u siebie możesz mieć go gdzie indziej więc najlepiej go wyszukaj i dokładną ścieżkę daj tu I to właściwie tyle co do dodania biblioteki, Teraz już powinieneś reszty poszukać a google a jak nie to ci napiszę jak dodać obrazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 O kurde :D Kiedyś pisałem w TP ( 3 lata temu ) i nie miałem pojęcia że istnieje coś takiego :D Przepraszam za wprowadzenie w błąd :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 można do grafiki używać trybu 13h :) jest łatwy dla początkujących. gdzieś na gamedev jest o nim tutek ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 @Farkraj No przydało by się żebyś napisał mi jakiś przykładzik (jeśli możesz) z tym wszystkim bo właśnie nie rozumiem co to to inicjowanie itp.(może wiem co to ale nie wiem że to tak sie nazywa i myślę że to coś innego... xD) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Programik rysujacy 3 000 pixeli o losowych kolorach i losowej pozycji {//DOLACZONE MODULY {////////////////////////////////////////////////} uses graph; {//ZMIENNE GLOBALNE {////////////////////////////////////////////////} var sterownik : integer; tryb : integer; licznik_petli : integer; kolor_piksela : word; x_piksela : integer; y_piksela : integer; {//GLOWNY PROGRAM {////////////////////////////////////////////////} begin {ustalenie sterownika i trybu graficznego.} sterownik := VGA; tryb := VGAMed; {ustawienie sterownika i trybu graficznego.} initGraph(sterownik,tryb,'E:\Tp\bgi'); {Petla malujaca 3 000 pikseli.} for licznik_petli := 1 to 3000 do {<- poczatek petli} begin x_piksela := random(640); y_piksela := random(350); kolor_piksela := random(16); {namalowanie jednego piksela} putpixel(x_piksela,y_piksela,kolor_piksela); end; {<- koniec petli} readln; closegraph; end. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Dzięki wielkie!!! Właśnie o to mi chodziło(o tym wczytywaniu obrazka zapytam u wujka google) Zamykam temat. JAk się zamyka?? xDxD E:] Już wiem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Ja proponuje zapoznanie się z allegro gdyż też jest wersja na pascala, moim zdaniem jest łatwe i przejrzyste. Oto link: http://alleg.sourceforge.net/bindings.html edit 1. sry, że po zamknięciu ale nie zauważyłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamg1996 Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Też dzięki tylko jak to ściągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Ja bym allegro zostawił pod C++, bo jak już je opanowywać to po co na paskalu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 tu masz link do allegro (sciaganie) http://allegro-pas.sourceforge.net/download edit 1. Farkraj <- gdyż pascal jest również językiem programowania i to że istnieje c++ wcale nie znaczy ze inne są do dupy, pascal przyczynił się do rozwoju i to bardzo mocno i nadal to robi, trochę wkurzają mnie wypowiedzi takie jak twoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Nie mówię że paskal jest do dupy! :o ja dalej lubię sobie czasem coś zrobić w paskalu ale wolę korzystać z jego własnych modułów niż dowalać biblioteki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Farkraj-> Rozumiem że próbowałeś "dowalać" biblioteki?? Czy wychodzisz z pewnego założenia?? Piszesz: "Ja bym allegro zostawił pod C++, bo jak już je opanowywać to po co na paskalu?" <- moim zdaniem sugerujesz że allegro jest "tylko" pod c++. Moja propozycja Allegro była jednym z rozwiązaniem i tak każdy zrobi to co uważa za słuszne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi