gothicner Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Witam! mam taki mały problem. chce aby po zbliżeniu się do objectu enemy zaczął za mną podążać(to umiem) ale żeby nie podążał do góry ani w dół(tego nie umiem) i zeby sprite obracał się w lewo i w prawo zaleznie od tego gdzie jest obj_player. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Na obracanie: GML image_angle=direction; direction=point_direction(x,y,obj_palyer.x,obj_player.y); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Na obracanie: GMLimage_angle=direction; direction=point_direction(x,y,obj_palyer.x,obj_player.y); mam jeszcze jedno pytanie. Obj_player ma funkcje zmieniania się w player_attack przy wciśnięciu a wtedy wszystko crashuje grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Skoro chcesz w lewo i w prawo to nie jest to czasem widok z boku? Jeśli tak to to jest prosty kod na podążanie, ale wyłącznie po linii prostej. GML //step enemy if(player.x>x) { x+=1; //lub hspeed=1 image_xscale=1; } else if(player.x<x) { x-=1; //lub hspeed=-1 image_xscale=-1; } //jeżeli użyjesz hspeed to jeszcze dorzuć kod poniżej else hspeed=0; @UP: aha czyli to raczej nie jest widok z boku. Wywal linijki z image_xscale. Podaj też kod tej akcji zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się