lvla2y Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam , mam 2 problemy z wrogiem 1: Chciałbym aby obj_wrog strzały wystrzeliwały z pistoletu a nie tak jak jest u mnie wszystkich części ciała. 2: Chciałbym aby obj_wrog i jego twarz obracała się w moją stronę , bo u mnie jest tak ja na tym przykładzie:klik , czyli chodzi mi o to , że twarz obj_wroga obrócona jest na lewo ( a obj_bohater jest na prawo ) i po zbliżeniu się obj_bohater twarz wroga obraca się na moją stronę i zaczyna strzelać w moją stronę. Jeżeli chcecie możecie to zrobić na moim przykładzie , jeżeli nie to na forum. Za pomoc oczywiście dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Proszę cię, na przyszłość pisz wyraźniej, bo ni hugo nie można zrozumieć czego chcesz. Pierwszego pytania tzn: Chciałbym aby obj_wrog strzały wystrzeliwały z pistoletu a nie tak jak jest u mnie wszystkich części ciała. w ogóle nie rozumiem... Co do drugiego też za bardzo nie wiem ale popróbuj z kodem image_angle = direction; direction = point_direction(...) a jezeli to sprite to w draw_sprite_ext(...) masz rot który odpowiada za rotacje sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 W pierwszy chodzi mi o to , że gdy przeciwnik strzela żeby pocisk wystrzeliwany był z pistoletu , a nie np. z oka , ręki , głowy itp. A co do tego drugiego , ten twój kod coś nie chodzi , coś takiego się pokazuje: FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object obj_2: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: direction = point_direction(...) ^ at position 30: Unexpected symbol in expression. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 nie działa bo argumentów nie wpisałeś, a co do strzelania to wyśrodkuj sprite i twórz pociskw taki sposób: GML i = instance_create(x+lengthdir_x(45,bohater.direction),y+lengthdir_y(45,bohater.dir ection),obj); tyle ze watosci musisz dobrac sam albo: GML sW = sprite_width/2; sH = sprite_height/2; GML i = instance_create(x+lengthdir_x(sW,bohater.direction),y+lengthdir_y(sH,bohater.dir ection),obj); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 co do pierwszego , jakich argumentów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Argumenty do funkcji masz w dokumentacji, ale już Ci napiszę. point_direction(x,y,x2,y2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Pierwsze OK. , ale z drugim dalej problem , tym razem wyskakuję taka wiadomość: ERROR in action number 2 of Step Event for object obj_2: Error in code at line 2: point_direction(x,y,x2,y2); ^ at position 22: Unknown variable x2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thobby Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Człowieku, weź troche poczytaj na ten temat albo zacznij od klocków. Ja np. intuicyjnie te klocki dobierałem i coś mi tam wychodziło. Później się przerzuciłem na kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Własnie... naucz się dobrze dobierać klocki a potem zrozumienie kodu bd dla ciebie easy ... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 klocki już umiem dobierać w końcu już trochę korzystam ze GM .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Dobra, mam czas wykorzystam go na twoją edukację, funkcja point_direction : GML point_direction(x1,y1,x2,y2); funkcja ta zwraca kierunek od punktów (x1,y1) do punktów (x2,y2). Można powiedzieć że to tak jakbyś narysował linie od jednej kratki na papierze do drugiej. Ta linia to twój kierunek, więc za pozycje x i y oraz x2 i y2 musisz wstawić odpowiednie punkty (liczbowe). Np. point_direction(x,y,100,100) zwróci ci kierunek od obiektu w którym wykonywany jest kod do pozycji 100(x),100(y) w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ściślej mówiąc żeby dać za punkt docelowy inny obiekt to musisz dać w x2 i y2 nazwa_obiektu.x oraz nazwa_obiektu.y Co zwraca jego polozenie x i y. Wiec jesli Ty bedziesz na 200(x) i 400(y) a przeciwnik 100(x) i 420(y) to wpisanie point_direction(x,y,obiekt.x,obiekt.y) jest jak point_direction(200,400,100,420) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się