lvla2y Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam ponownie , mam mały problem ze strzelaniem , chciałbym żeby mój bohater strzelał z obydwu stron . Ponieważ mój Bohater strzela tylko w prawo , a chciałbym też żeby strzelał w lewo , oczywiście znam kod do strzelania w lewo tylko nie umiem tego zrobić. -[ jak jego twarz jest w lewo strzela w lewo, jak w prawo to strzela w prawo ]- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 zrob zmienna: kierunek i jesli klikniesz vk_right to kierunek='prawo' a jesli vk_left to zmienna kierunek='lewo' i przy strzelaniu sprawdzaj if strzelanie ........ { if kierunek='prawo' instance_create(x,y,obj_pociskprawo) else instance_create(x,y,obj_pocisklewo) blebleble :D } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ch3matic Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 to zrób, że jak klikasz strzałke w prawo to kierunek = 1 strzalke w lewo to kierunek = 2 pod control daj instance_create(x,y,pocisk) w create pocisku daj if(kierunek = 1) direction = point_direction(x,y,x+20,y) else direction = point_direction(x,y,x-20,y) speed = 10 draw: draw_sprite_ext(sprite_index,-1,x,y,image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 zrób to tak GML if sprite_index=s_prawo //jeśli sprite = sprite bohatera obróconego w prawo { //strzał w prawo } else if sprite_index=s_lewo //to samo co w prawo tylko tym razem jeśli jest obrócony w lewo { //strzał w lewo } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 coś te kody w ogóle mi nie działają.. , dalej to samo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Jak macie problem to piszcie dokładnie, bo ja przynajmniej nie czytam w myślach :) Dam Ci cały kod, bo nie chcę mi się tłumaczyć :P GML //create kierunek=0; //0-prawo, 1-lewo //step if(/*warunek wuszania w prawo jaki tam masz*/) { kierunek=0; //inne akcje } else if (/*warunek wuszania w lewo jaki tam masz*/) { kierunek=1; //inne akcje } if(keyboard_check_pressed(/*klawisz strzalu*/)) { p=instance_create(x,y,pocisk) p.direction=kierunek*180; p.speed= //jaks tam wartosc predkosci } :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Wpisałem ten kod tak: GML //create kierunek=0; //0-prawo, 1-lewo //step if(P) { kierunek=0; //inne akcje } else if (L) { kierunek=1; //inne akcje } if(keyboard_check_pressed(vk_control)) { p=instance_create(x,y,object16) p.direction=kierunek*180; p.speed=5 } I coś mi nie chce działać.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Te P i L to zmienne z keyboard_check(vk_right/vk_left)? ED: Mam nadzieję, że to co jest pod //create jest w evencie create, a to co pod //step jest w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 dałem w create: GML kierunek=0; //0-prawo, 1-lewo</span> a w stepie: GML if(P) { kierunek=0; //inne akcje } else if (L) { kierunek=1; //inne akcje } if(keyboard_check_pressed(vk_control)) { p=instance_create(x,y,object16) p.direction=kierunek*180; p.speed=5 } tak L i P , to zmienne klawisza vk_left i vk_right Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 No czy klawisz jest nacisnięty, czy został naciśnięty, czy został opuszczony, to sa od tego odpowiednie funkcje: keyboard_check(klawisz) - czy przycisk jest trzymany (czyli jak nacisniesz spacje to cały czas będzie się akcja wykonywać) keyboard_check_pressed(klawisz) - czy został nacisniety w ostatnim stepie (czyli jak nacisniesz spacje np. to akcja wykona sie raz dopóki nie naciśniesz drugi raz) keyboard_check_released(klawisz) - czy został "puszczony" w ostatnim stepie (czyli jak puścisz spacje np. to akcja wykona sie) Jak chcesz sprawdzać czy gracz coś nacisnął to pakujesz jedną z tych funkcji w if i gotowe ;) GML //create kierunek=0; //0-prawo, 1-lewo //step if (keyboard_check(vk_right)) { kierunek=0; //inne akcje } else if (keyboard_check(vk_left)) { kierunek=1; //inne akcje } if(keyboard_check_pressed(vk_control)) { p=instance_create(x,y,object16) p.direction=kierunek*180; p.speed=5 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 A jakbym za to vk_left chciał dać vk_A . Bo mam jeszcze drugiego gracza ( u pierwszego wszystko chodzi za co dziękuje ) którym A - skręcamy w lego , D - w prawo a W - do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 vk_A ci nie pójdzie Musisz dać ord('A') albo ord('D') bodajże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lvla2y Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się