klech Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Robię program do obliczania pól i objętości figur.Przy tym kodzie mam problem(tak mi się wydaje): GML a=real(a); b=real(b); c=real(c); wynik=a*b*c; message=string(wynik); show_message(message); Nie wywala erroru, ale nieważne ile przedtem równała się liczba to wychodzi 0.Jak to naprawić?Z góry dziękuję.Przedtem a,b i c to stringi. P.S:Bardziej chodzi a działającą alternatywę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Przedtem a,b i c to stringi. Nie wiem czy to tego wina ale jak chcesz mnożyć litery? Czy to liczby w stringu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klech Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 pokaz jeszcze przypisywanie liczb do a,b,c jesli masz tak np: a = '5'; b = '10'; c = '8'; to wszystko powinno być ok. @E Psysiu, a czemu to tak, skoro ten kod działa jak należy: GML a = '5'; b = '10'; c = '8'; a=real(a); b=real(b); c=real(c); wynik=a*b*c; message=string(wynik); show_message(message); ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 zmiennej typu string nie mozna przypisac nagle wartosci real. Czyli nie zadziala to: GML a=get_string('podaj liczbe: a','0') // zmienna inicjujesz i przypisujesz jej typ string [...] a=real(a) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klech Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 GML a=keyboard_string; keyboard_string=''; Czyli Fail.xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Jezu PsichiX, pisałem ci to już w jednym temacie ale jak widać nie doczytałeś - w gmie MOŻNA zmienić typ istniejącej zmiennej. Nie wiesz/nie jesteś pewien to chociaż nie wprowadzaj ludzi w błąd. cpp to nie jedyny istniejący język, i to, że tam tak nie można, nie oznacza, że już wszędzie nie można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dawidds, ja bazuje na wersji 6.1. W niej nie można. Edit: chyba ze pokrecilo mi sie z przypadkiem tylko porownywania typow, to wtedy punkt dla Ciebie, ze mozna zmieniac typ ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Właśnie ta możliwość dynamicznej zmiany typu zmiennej to moim zdaniem jeden z błędów Marka Overmarsa. Uogólnianie wszystkiego i sprowadzanie do jak największej prostoty nie było najlepszym pomysłem :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dawidds, ja bazuje na wersji 6.1. W niej nie można. Edit: chyba ze pokrecilo mi sie z przypadkiem tylko porownywania typow, to wtedy punkt dla Ciebie, ze mozna zmieniac typ ;p Owszem pokręciło ci się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się