waxx Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 siema odpalilem sobie z ciekawosci gma i ze jako nigdy nie robilem zadnego shootera postanowilem poprobowac w gmie, ktory fajne ulatwia robote skodzic shooterka prostego ale prosty pewnie dla was problem: otoz po prostu obracam postac myszka i bron ktora jest osobnym spritem rowniez obraca sie razem z postacia, ale jako ze zmienia sie kat to i x i y broni powinno sie odpowiednio zmienic jednak za cholere nie wiem jak poszukalem troche w przykladach, sporo ich jest ale poprosilbym kogos zeby mi raz wytlumaczyl i bedzie k z przykladu psichixa: draw_sprite_ext( Spr_Miecz, 0, x + lengthdir_x( 14, image_angle - 70 ) + 6, y + lengthdir_y( 14, image_angle - 70 ) + 6, image_xscale, image_yscale, image_angle + sword_angle +45 - reldir_attack + 10, c_black, 0.3 ); i teraz jak ktos by mogl cos powiedziec nt drugiego argumentu w lengthdir first: co to jest image_angle? != direction? no i skad te 70? [z dupy?], no i jeszcze w pierwszym argumencie czternastka - to jakis origin broni wzgledem postaci, ale pod np. katem zerowym czy cus? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Image_angle - kąt sprita 70 sam ustawił do tego konkretnego sprita, żeby pasowało I tak, origin ma tu wiele do powiedzenia, ale tak to sam musisz wszystko metodą prób i błędów ustawić (przynajmniej ja tak robie zawsze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 ale jak kat sprite'a lol nie rozumiem :| "70 sam ustawił do tego konkretnego sprita, żeby pasowało" no ######scie to pomoglo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 lengthdir_x i -y zwracają dane współrzedne po przesunięciu o odległość w px (arg1) w danym kierunku (arg2). Te dodatkowe wartości daje się w zależności od tego jak "ustawiony" jest sprite (przodem do góry, na dółczy jeszcze inaczej) oraz pod jakim kątem ma być ustawiony do postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 zanm definifcje tej funkcji ale no chcialbym poznac ta cala zaleznsoc przeicez nie bede na pale wpisywal wartosci i co chwile kompilowal kod zeby zobaczyc ze jednak brakuje 0.345 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jak dobrze grafikę ustawiłeś to ustawienie tych wartości zajmie chwilę, ale innego sposobu niż na oko nie znam i wiem czy istnieje. Popróbuj na czymś prostym nie dużym i załapiesz, bo ten kod PsichiXa jest jak na pierwszy raz troche pokręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 GML draw_sprite_ext( Spr_Miecz, 0, // sprajt miecza x + lengthdir_x( 14, image_angle - 70 ) + 6, // to jest pozycja względem pozycji gracza. Dokładniejsze wyjaśnienie dalej * y + lengthdir_y( 14, image_angle - 70 ) + 6, image_xscale, image_yscale, // skala image_angle + sword_angle +45 - reldir_attack + 10, // kąt obrotu: obrót gracza + obrót miecza + 45 (odchylenie na obrazku) + aktualny kierunek względny w fazie ataku c_black, 0.3 // kolor czarny i przezroczystość na 30% bo to cień ); * wyjaśnienie: GML x + lengthdir_x( // pozycja postaci przesunięta o "wektor" ... 14, // ... o długości 14 pikseli ... image_angle - 70 ) // ... i kącie obrotu postaci odejmując magiczne 70 sam nie pamiętam czemu akurat tyle, ale ma to coś wspólnego z kierunkiem rąk + 6 // dodanie magicznych 6 pikseli przesunięcia cienia</span> Mam nadzieję że wyjaśnienie pomogło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się