Moho Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Witam Mam pewien problem z 3D sound w obiekcie "player_controler" mam : End Steps: sound_3d_set_sound_distance(Computer_arp,10,300) sound_3d_set_sound_position(Computer_arp,computer_arp_snd.x-x,0,computer_arp_snd.y-y); <i tak dalej z innymi dźwiękami...> kładę na swoją mapę obiekt "trzymający" dźwięk - computer_arp_snd który ma w sobie: Create: sound_loop(Computer_arp) Po włączeniu gry występuje następujący błąd... ERROR in action number 1 of End Step Event for object player_controler: Error in code at line 2: sound_3d_set_sound_position(Computer_arp,computer_arp_snd.x,0,computer_arp_snd.y); at position 60: Unknown variable x Nie wiem co się dzieje ponieważ mam osobny przykład wykonany identycznie, i działa. Sam nie wiem o co chodzi w "player_controler" w Steps mam: while(file_exists(file_name+string(file_n)+'.bmp')) { file_n+=1; } if keyboard_check_pressed(ord('F12')) { screen_save(file_name+string(file_n)+'.bmp'); exit; } if place_free(x,y+1) gravity = 0.5 else gravity = 0 /* Warunki na bron */ /* Poczatek */ if instance_exists(Player_plasma_object) then if x>celownik.x sprite_index=pl_plasma_walk_left else sprite_index=pl_plasma_walk_right if instance_exists(player_object) then if x>celownik.x sprite_index=player_walk_left else sprite_index=player_walk_right /* { if (x<celownik.x-20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20) { sprite_index = player_right } else if (x>celownik.x+20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20) { sprite_index = player_left } else if (y>celownik.y+10)&&(x<celownik.x-20) { sprite_index = shoot_up_right } else if (y>celownik.y+10)&&(x>celownik.x+10) { sprite_index = shoot_up_left } if (x<celownik.x-20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20) { sprite_index = player_walk_right } else if (x>celownik.x+20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20) { sprite_index = player_walk_left } else if (y>celownik.y+10)&&(x<celownik.x-20) { sprite_index = shoot_up_walk_right } else if (y>celownik.y+10)&&(x>celownik.x+10) { sprite_index = shoot_up_walk_left } } */ if instance_exists(player_gatling_object) then if x>celownik.x sprite_index=pl_gatling_walk_left else sprite_index=pl_gatling_walk_right if instance_exists(chain_saw_pl_obj) then if x>celownik.x sprite_index=pl_chainsaw_sprite_left_walk else sprite_index=pl_chainsaw_sprite_right_walk if instance_exists(player_rocket_launcher_object) then if x>celownik.x sprite_index=player_rocket_sprite_walk_left else sprite_index=player_rocket_sprite_walk_right if instance_exists(player_bfg_9000_object) then if x>celownik.x sprite_index=pl_bfg9000ohyes_walk_left else sprite_index=pl_bfg9000ohyes_walk_right if instance_exists(player_sh_obj) then if x>celownik.x sprite_index=pl_sh_left_walk_spr else sprite_index=pl_sh_right_walk_spr if instance_exists(player_fists_obj) then if x>celownik.x sprite_index=fists_walk_left_spr else sprite_index=fists_walk_right_spr if instance_exists(fists_attack_left_obj) then if x>celownik.x sprite_index=fists_attack_left_spr else sprite_index=fists_attack_right_spr if instance_exists(fists_attack_right_obj) then if x>celownik.x sprite_index=fists_attack_left_spr else sprite_index=fists_attack_right_spr if instance_exists(player_simple_shotgun_obj) then if x>celownik.x sprite_index=player_shot_walk_left_spr else sprite_index=player_shot_walk_right_spr if instance_exists(player_granade_obj) then if x>celownik.x sprite_index=granade_walk_left_spr else sprite_index=granade_walk_right_spr /* Koniec */ /* Warunkow na bron */ pyzatym "player_controler" jest "łączony" z innymi obiektami (chodzi ze inne obiekty mają Parent z player_controller) proszę pomóżcie, 3D sound jest dla mnie ważny w moim projekcie :cat: Pozdrawiam Moho ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Czy computer_arp_snd jest wstawiony w roomie? Jeżeli istnieje, to sprawdź który objekt jest ładowany w roomie jako pierwszy, bo możliwe, że computer_arp_snd jest ładowany po player_controler, który nie potrafi odczytać położenia nieistniejącego computer_arp_snd :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Zakol, computer_arp_snd jest w roomie, a błędu nie da się ignorować :mellow: jest tylko cudne "Abort" :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2006 Wejdź w Global Game Settings w zakładkę Errors i jeżeli Abort on all error messages jest zaznaczony, odznacz go. Przetestuj działanie gry i jeżeli można, wybierz Ignoruj; jeżeli nie będzie takiej opcji możesz popróbować coś zdziałać po zaznaczeniu opcji Treat uninitialized variables as value 0 w zakładce Errors. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Oki już po sprawie po prostu w roomie musiały by być wszytkie obiekty noszące dzwięk to że ich nie bylo, było to wałsnie powodem błędu... dlatego musiałem dać coś takiego: if instance_exists(computer_arp_snd) { <instrukcje z 3D sound> } i tak dalej... Tak czy siak wielkie dzięki Zakol !! :cat: EDIT Żeby nie robić nowego tematu spytam jeszcze o jedna rzecz tutaj... Jak napisać takie cholerstwo żeby po przejściu levelu (czyli wejściu w obiekt który przenosi do drugiego rooma) w tym właśnie następnym roomie PLAYER pojawił się w miejscu obiektu nazwanego załóżmy 'Player Start' ?? Pozdrawiam Moho ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 W jakimś tam obiekcie w room start: x = PlayerStart.x; y = PlayerStart.y; I tyle. Albo: instance_create(PlayerStart.x,PlayerStart.y,gracz); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Oki dzięki !! Działa :cat: mrrrooww ;3 Pozdrawiam Moho! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Jeszcze jedno w sparwie 3D sound, czy da się zrobić tak że jak odejede na dużą odległość to WOGULE nie słychać dzwieku bo ja mam tak że minimalnie słychać ten dzwięk, mimo że jestem daleko od źrudła... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Ponawiam prośbę o pomoc (tylko się prosze nie wściekać na mnie !! i nie krzyczeć bo ja mam słebe nerwy...) ^^" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 25 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2006 if point_distance(x,y,X_miejsca_w_ktorym_jest_dzwiek,Y_miejsca_w_ktorym_jest_dzwiek) <odleglosc { // odtworzenie dzwieku } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się