Skocz do zawartości

Problem z dzwiękiem


Moho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pewien problem z 3D sound w obiekcie "player_controler" mam :

 

End Steps:

sound_3d_set_sound_distance(Computer_arp,10,300)
sound_3d_set_sound_position(Computer_arp,computer_arp_snd.x-x,0,computer_arp_snd.y-y);
<i tak dalej z innymi dźwiękami...>

kładę na swoją mapę obiekt "trzymający" dźwięk - computer_arp_snd który ma w sobie:

 

Create:

sound_loop(Computer_arp)

 

Po włączeniu gry występuje następujący błąd...

ERROR in
action number 1
of End Step Event
for object player_controler:

Error in code at line 2:
   
sound_3d_set_sound_position(Computer_arp,computer_arp_snd.x,0,computer_arp_snd.y);

at position 60: Unknown variable x

Nie wiem co się dzieje ponieważ mam osobny przykład wykonany identycznie, i działa. Sam nie wiem o co chodzi w "player_controler" w Steps mam:

while(file_exists(file_name+string(file_n)+'.bmp'))
{
file_n+=1;
}
if keyboard_check_pressed(ord('F12'))
{
screen_save(file_name+string(file_n)+'.bmp');
exit;
}

if place_free(x,y+1)
gravity = 0.5
else
gravity = 0

/* Warunki na bron */
/* Poczatek */

if instance_exists(Player_plasma_object)

then

if x>celownik.x
sprite_index=pl_plasma_walk_left
else
sprite_index=pl_plasma_walk_right


if instance_exists(player_object)

then

if x>celownik.x
sprite_index=player_walk_left
else
sprite_index=player_walk_right
/*
{

if (x<celownik.x-20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20)
{
sprite_index = player_right
}

else if (x>celownik.x+20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20)
{
sprite_index = player_left
}

else if (y>celownik.y+10)&&(x<celownik.x-20)
{
sprite_index = shoot_up_right
}

else if (y>celownik.y+10)&&(x>celownik.x+10)
{
sprite_index = shoot_up_left
}

if (x<celownik.x-20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20)

{
sprite_index = player_walk_right
}

else if (x>celownik.x+20)&&(y<celownik.y+20)&&(y>celownik.y-20)
{
sprite_index = player_walk_left
}

else if (y>celownik.y+10)&&(x<celownik.x-20)
{
sprite_index = shoot_up_walk_right
}

else if (y>celownik.y+10)&&(x>celownik.x+10)
{
sprite_index = shoot_up_walk_left
}

}
*/

if instance_exists(player_gatling_object)

then

if x>celownik.x
sprite_index=pl_gatling_walk_left
else
sprite_index=pl_gatling_walk_right



if instance_exists(chain_saw_pl_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=pl_chainsaw_sprite_left_walk
else
sprite_index=pl_chainsaw_sprite_right_walk



if instance_exists(player_rocket_launcher_object)

then

if x>celownik.x
sprite_index=player_rocket_sprite_walk_left
else
sprite_index=player_rocket_sprite_walk_right



if instance_exists(player_bfg_9000_object)

then

if x>celownik.x
sprite_index=pl_bfg9000ohyes_walk_left
else
sprite_index=pl_bfg9000ohyes_walk_right


if instance_exists(player_sh_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=pl_sh_left_walk_spr
else
sprite_index=pl_sh_right_walk_spr


if instance_exists(player_fists_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=fists_walk_left_spr
else
sprite_index=fists_walk_right_spr


if instance_exists(fists_attack_left_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=fists_attack_left_spr
else
sprite_index=fists_attack_right_spr


if instance_exists(fists_attack_right_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=fists_attack_left_spr
else
sprite_index=fists_attack_right_spr


if instance_exists(player_simple_shotgun_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=player_shot_walk_left_spr
else
sprite_index=player_shot_walk_right_spr


if instance_exists(player_granade_obj)

then

if x>celownik.x
sprite_index=granade_walk_left_spr
else
sprite_index=granade_walk_right_spr


/* Koniec */
/* Warunkow na bron */

 

pyzatym "player_controler" jest "łączony" z innymi obiektami (chodzi ze inne obiekty mają Parent z player_controller) proszę pomóżcie, 3D sound jest dla mnie ważny w moim projekcie :cat:

 

Pozdrawiam Moho !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy computer_arp_snd jest wstawiony w roomie? Jeżeli istnieje, to sprawdź który objekt jest ładowany w roomie jako pierwszy, bo możliwe, że computer_arp_snd jest ładowany po player_controler, który nie potrafi odczytać położenia nieistniejącego computer_arp_snd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w Global Game Settings w zakładkę Errors i jeżeli Abort on all error messages jest zaznaczony, odznacz go. Przetestuj działanie gry i jeżeli można, wybierz Ignoruj; jeżeli nie będzie takiej opcji możesz popróbować coś zdziałać po zaznaczeniu opcji Treat uninitialized variables as value 0 w zakładce Errors.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki już po sprawie po prostu w roomie musiały by być wszytkie obiekty noszące dzwięk to że ich nie bylo, było to wałsnie powodem błędu... dlatego musiałem dać coś takiego:

if instance_exists(computer_arp_snd)
{
<instrukcje z 3D sound>
}
i tak dalej...

 

Tak czy siak wielkie dzięki Zakol !! :cat:

 

EDIT

Żeby nie robić nowego tematu spytam jeszcze o jedna rzecz tutaj...

 

Jak napisać takie cholerstwo żeby po przejściu levelu (czyli wejściu w obiekt który przenosi do drugiego rooma) w tym właśnie następnym roomie PLAYER pojawił się w miejscu obiektu nazwanego załóżmy 'Player Start' ??

 

Pozdrawiam Moho !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...