bobo Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Mam cos takiego: dys_to_player=point_distance(x,y,obj_czolg1.x,obj_czolg1.y); if dys_to_player<150 { widzi=150; } else { widzi-=1; } if widzi>0 { if dys_to_player<100 && !collision_line(x,y,obj_czolg1.x,obj_czolg1.y,obj_blok,1,1) { id_=instance_create(x,y,obj_pocisk_wrog); id_.direction=direction id_.speed=10; } else { mp_potential_step(obj_czolg1.x,obj_czolg1.y,2,0); } } Ten skrypt powoduje pogoń obj_przeciwnika za obj_czolg1 tyle że objekty te są w labiryncie i gdy obj_czolg1 skręci to obj_przeciwnik dobija do sciany(obj_blok) i sie blokuje. Moje pytanie jest takie jak zrobić coś takiego żeby obj_przeciwnik omijal obj_blok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Napisać algorytm szukający drogi. To nie jest łatwe ale wykonalne. Widzę że ktoś zaglądał do kodu mojego shotera :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Może jest ktoś kto juz robił coś takiego i mógł by mi pomuc? Bo ja z algorytmami za bardzo sie jeszcze nie bawiłem zna ktoś jakieś dobre turiale na ten temaT? Bardzo prosze o pomoc :blink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się