Skocz do zawartości

PME Game


Marcin1147

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: PME Game

 

Gatunek: Silnik graficzny

 

Opis: Więc tak: PME jest próbą zrobienia silnika graficznego pod C++/Delphi w 100% zgodnego z funkcjami GameMakera. Co by to nam dało? Otóż znając podstawy GameMakera moglibyśmy ruszyć na głęboką wodę i zacząć programować w C++! Instancje zastąpiły by klasy itd. Na razie silnik nie posiada wsparcia dla akceleracji sprzętowej więc FPS'y mogą być marne, ale cóż proszę o test i powiedzcie ile ich macie, no i jaki macie sprzęt.

 

BTW. Przykładowy kod:

Instance *oFacet = new Instance("facet.png");
if(keyboard_check_pressed(VK_UP)) oFacet->speed=3;
if(keyboard_check_pressed(VK_DOWN)) oFacet->speed=-3;
if(keyboard_check_pressed(VK_LEFT)) oFacet->direction--;
if(keyboard_check_pressed(VK_RIGHT)) oFacet->direction++;

I jak? Proste? No właśnie :P

 

 

Autorzy:

Programowanie:
Ja

Fabuła:
-

Grafika:
-

Muzyka:
-

Screeny: -

 

No ale za to jest download: http://www.box.net/shared/f02knjcn55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieszy mnie ze tworzysz cos takiego, jednak mam pare uwag i pytan:

1. czyli na chwile obecna uzywa to tylko WinApi do rysowania? sprawdzilem i faktycznie uzywa.

2. w przykladowym kodzie widac juz bardzo zle podejscie co do zarzadzania zasobami

3. tak swoja droga, znasz dziedziczenie i umial bys przystosowac silnik aby mogl obsluzyc obiekty klasy dziedziczacej po Instance? (bez tego nie widac sensu dzialania (chodzi o rozszerzanie klasy Instance o dodatkowe zmienne i metody i traktowanie ich w podobny sposob jak klasy Instance na co pozwala dziedziczenie. ja na przyklad stosuje klase wirtualna aktora jako swego rodzaju baza/"szablon" z ktorego dziedziczac definiujemy dodatkowe elementy oraz podmieniamy metody na wlasne, daje to duza swobode dzialania. pomysl o tym))

zeby nie bylo - w tych kwestiach bywam demotywujacy, ale nie odbierz moich dociekliwych pytan w negatywny sposob :P

btw. z ocena powstrzymam sie az bedzie widac wieksze efekty.

 

Tak poza tym, czym kompilowałeś? Widze ze UPXem spakowane, teraz zastanawia mnei co takiego tam jest ze tak duzo zajmuje (~500kb)? :P

jednak lepiej będzie jak sie przerzucisz na cos innego niz winapi do rysowania, bo tylko kolejne allegro wyjdzie, taka moja rada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...