Marcin1147 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Hej robie se jakiś syf w HGE. Objekty rozwiązałem tak: class Object { private: HTEXTURE tex; float xv,yv; public: float x,y; float xscale,yscale; float rot; float speed,direction; hgeSprite *spr; void Render() { spr->RenderEx(x,y,rot,xscale,yscale); } void Move() { double radians=(direction/180)*M_PI; xv=cos(radians)*speed; yv=sin(radians)*speed; x+=xv; y+=yv; } Object(const char* path,float w,float h) { tex=hge->Texture_Load(path); spr=new hgeSprite(tex,0,0,w,h); xscale=1; yscale=1; } ~Object() { delete spr; hge->Texture_Free(tex); } }; Gdy chcę wczytać grafikę do gry to: test=new Object("syf.png",64,64); A co jakbym chciał zrobić jakieś pociski i strzelanie? Dla jednego to proste: pocisk=new Object("pocisk.png",2,5); pocisk->direction=kolo->direction; pocisk->speed=10; Ale wtedy nie mogę strzelać seriami. Myślałem nad dynamiczną tablicą obiektów czyli coś w celu tego: pocisk[i]=new Object("pocisk.png",2,5); pocisk[i]->direction=kolo->direction; pocisk[i]->speed=10; Ale wtedy musiałbym renderować każdy pocisk a to jakby niewykonalne, 666 linijek kodu na 666 pocisków: pocisk[0]->Render(); pocisk[1]->Render(); pocisk[2]->Render(); pocisk[3]->Render(); ... pocisk[665]->Render(); pocisk[666]->Render(); Ale jak wcielić to w życie? Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 pakuj obiekty do listy, skoro masz dynamiczne zarzadzanie obiektami. Dalej pozostanie przelecenie listy petla for/foreach (jesli dana lista obsluguje cos takiego) i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1147 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Czyli: Object *syf[666]; int i; if(strzelanie) { syf = new Object("pocisk.png",2,5); syf->direction=kolo->direction; syf->speed=10; i++ } a potem: for(int a=0;a<i;a++) { syf[a]->Render(); } tak? W takim razie jak stworzyć tablice nieskończoną? Bo tak to mogę tylko 666 pocisków wystrzelić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 nie twórz tablicy dynamicznej jeśli musi być nieskończona - do tego są listy o których piszę. Tutaj masz opis list z biblioteki standardowej STL: http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B/Listy ewentualnie wektor który jest swego rodzaju tablicą, będzie mógł być niby nieskończony, ale ma wadę że im więcej elementów tym bardziej muli, a tego przy dużej ilości obiektów nie chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1147 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Dzięki Psysiu, jesteś C++'owym geniuszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się