Gość Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Siemka :) Napotkałem kolejny problem, który mam od samego początku projektu. Otóż, mam obiekt shield, w którym w create dałem GML sprite_set_alpha_from_sprite(spr_shield, spr_shield_mask); No i jak ten obiekt postawie w roomie, to prześwitywanie działa dobrze, ale jak utworzy się ten obiekt przez zniszczenie innego obiektu, to prześwitywania nie ma. Tak jakbym postawił obiekt bez alphy. Mam też inny obiekt, który ma tak samo zrobione jak ten i przy tworzeniu w roomie i w tworzeniu podczas gry - działa dobrze. Dodam, że w ustawieniach rooma mam zaznaczone rysowanie koloru tła. Czym to może być spowodowane? Z góry dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 zapodaj info obiektu o ktorym piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Information about object: obj_shield Sprite: spr_shield Solid: false Visible: true Depth: -2 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: sprite_set_alpha_from_sprite(spr_shield, spr_shield_mask); Step Event: execute code: x = obj_statek.x; y = obj_statek.y; E: Dodam, że maska jest zrobiona poprawnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 hmm, no tu jest dobrze, a to pokaz info obiektu w ktorym tworzysz tarcze przy niszczeniu obiektu, tak jak napisales tu: "ale jak utworzy się ten obiekt przez zniszczenie innego obiektu, to prześwitywania nie ma" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Sorry, nawet zapomniałem jak ta tarcza się tworzy. Tworzy się ona przy kolizji z power up'em. Information about object: obj_shield_pu Sprite: spr_shield_pu Solid: false Visible: true Depth: -3 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Create Event: execute code: sprite_set_alpha_from_sprite(spr_shield_pu, spr_shield_pu_mask); alpha = 1; dir = 0; Step Event: execute code: if (alpha >= 1) { alpha -= 0.1; } if (alpha <= 0.1) { alpha += 0.1; } dir += 10; image_angle = dir; speed = -15; Collision Event with object obj_statek: execute code: effect_create_above(ef_ring, x, y, 1, c_blue); obj_statek.defensed = 1; instance_destroy(); Other Event: Outside Room: execute code: instance_destroy(); Kolizja z power up'em Kontrola tego 'obj_statek.defensed = 1': GML if (defensed == 1) { alarm[1] = 300; instance_create(x, y, obj_shield); } if (defensed == 0) { if (instance_exists(obj_shield)) { with (obj_shield) { instance_destroy(); } } } //ALARM 1 defensed = 0; Chyba dobre dałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się