Skocz do zawartości

kierunek i odległość


pamparampa

Rekomendowane odpowiedzi

jeśli ktoś podsunie Ci pomysł z point_direction to od razu go zbesztam i powiesze :D

GML
vx=b.x-a.x // X wektora kierunku a->b

vy=b.y-a.y // Y wektora kierunku a->b

d=sqrt(vx*vx+vy*vy) // odleglosc pomiedzy punktami

vx=vx*15 // 15 razy wieksza odleglosc wektora X

vy=vy*15 // 15 razy wieksza odleglosc wektora Y</span></span>

 

EDIT: kurde, jednak o direction a nie distance tu chodzilo xD sory, przewidzialo mi sie ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PsichiX, a nie łatwiej zrozumieć to samo tylko z użyciem point_ditance() :P ?

 

Zresztą, jemu chyba nie o to chodziło, on chce direction o 15 większy, a dystans ma pozostać ten sam.

GML
dir = point_direction(a.x, a.y, b.x, b.y);

dist = point_distance(a.x, a.y, b.x, b.y);

a.x = b.x+lengthdir_x(dist, dir+15);

a.y = b.y+lengthdir_y(dist, dir+15);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. radze oduczyc sie zlych zwyczajow uczonych przez GM. Zapamietaj: kierunek powinien byc przedstawiony w ukladzie kartezjanskim a nie biegunowym!

 

EDIT: a teraz przeczytalem ze direction a nie distance 15 razy wiekszy :D no dobra, czyli powyzszy tekst traktujcie jako ciekawostke ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...