pamparampa Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 mamy obiekty a i b. jak zrobić, żeby najpierw sprawdzić jaka jest odległość i direction obiektu a od b, a potem przemieścić a tak, żeby było w tej samej odległości ale z direction o 15 większym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 jeśli ktoś podsunie Ci pomysł z point_direction to od razu go zbesztam i powiesze :D GML vx=b.x-a.x // X wektora kierunku a->b vy=b.y-a.y // Y wektora kierunku a->b d=sqrt(vx*vx+vy*vy) // odleglosc pomiedzy punktami vx=vx*15 // 15 razy wieksza odleglosc wektora X vy=vy*15 // 15 razy wieksza odleglosc wektora Y</span></span> EDIT: kurde, jednak o direction a nie distance tu chodzilo xD sory, przewidzialo mi sie ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 PsichiX, a nie łatwiej zrozumieć to samo tylko z użyciem point_ditance() :P ? Zresztą, jemu chyba nie o to chodziło, on chce direction o 15 większy, a dystans ma pozostać ten sam. GML dir = point_direction(a.x, a.y, b.x, b.y); dist = point_distance(a.x, a.y, b.x, b.y); a.x = b.x+lengthdir_x(dist, dir+15); a.y = b.y+lengthdir_y(dist, dir+15); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 btw. radze oduczyc sie zlych zwyczajow uczonych przez GM. Zapamietaj: kierunek powinien byc przedstawiony w ukladzie kartezjanskim a nie biegunowym! EDIT: a teraz przeczytalem ze direction a nie distance 15 razy wiekszy :D no dobra, czyli powyzszy tekst traktujcie jako ciekawostke ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się