Matt Opublikowano 8 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2006 witam, chcial bym wiedziec jak moge w gm 5.3A zrobic takie platformy: probowalm , invisible blockow , Maskow itp , ale nic nie dziala , skok mam zrobiony wiec chcialbym zeby tesh mozna bylo tam skoczyc... prosze o pomoc. thx , Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 ponawiam prosbe o pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Nie sprecyzowałeś problemu. Chodzi o zwykłe platformy czy takie w głębi, że podchodzisz do góry i wskakujesz na nie? Bo jeśli to drugie, to musisz do całego silnika twojej gry wprowadzić parametr Z odpowiadający za odległość wgłąb. Bo jak mniemam, to opierasz system tylko na x i y. Po dodaniu parametru Z musisz przy kolizjach z obiektami wprowadzić warunek czy Z obiektów kolidujących jest równe lub bardzo podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 tak wlasnie wprowadzilem Z to mojego silnika , poniewaz mam skok oparty na Z.Mozesz pomoc? EDIT: 100 Postow ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Zrób jakiś prosty przykład ze swoim silnikiem i zobaczymy co i jak, bo samemu pisać nie mam czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 moge ci podeslac plik *.gmd mojej gry , ale to pod gma 5.3A na PM ok?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Jeju ale problem. Przecie to banalne. Zrób wyskok i grawitacje tak jak w 3d tylko że zmiana osi Z będzie się objawiała częściową zmianą osi Y oraz dodaniem cienia. Nic prostszego. Życzę sobie i Wam drodzy towarzysze z GMclanu aby nasze problemy zawsze były tak banalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 rozumiem ze masz doswiadczenie w grach 3D.Ja nigdy nie robilem gier 3D , wiec niewiem jak to jest.Mam skok razem z cieniem.Masz moze jakies gg , gdzie mogl bys mi wytlumaczyc to , wtedy obiecuje troche rozreklamowac twoje gry... EDIT: widze ze nie zrozumiales.Skok mam jush zrobiony.Tylko niewiem jak zrobic obiekty na ktore mozna wskoczyc. thx , Matt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 widze ze nie zrozumiales.Skok mam jush zrobiony.Tylko niewiem jak zrobic obiekty na ktore mozna wskoczyc. Jeśli skok masz to już 60% problemu za tobą. Teraz ustawisz dla każdej platformy Z. Jeżeli zamiast platformy będzie jakieś wzniesienie albo obiekt którego widzimy w tym obrazku co przesłałeś to Z może być związany z sprite_height tego obiektu. Ale musisz od sprite_height odjąć troche bo wtedy gostek by skakał na krawędz górną a jak wiemy jest to rzut izometryczny. Przy wejściu na platformę musisz albo wyłączyć grawitacje albo zrobić to na inny lepszy sposób. I Życzę sobie i Wam drodzy towarzysze z GMclanu aby nasze problemy zawsze były tak banalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się