Deusald (Adamentium) Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Mam zmienne: GML global.ile=10 wygrane=0 No i kod w steep: GML if wygrane=global.ile { alarm[2]=1 } Dlaczego nie można porównać zmiennych? Wyskakuje błąd: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_kontroler_gry: Cannot compare arguments. Bardzo proszę o pomoc:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Edytuj posta i popraw tego GML, bo nic z tego zaczaić nie mogę. Po 1, dlaczego global.ile nie ma wartości? Po 2, Jeśli chodzi o wygrane, to to ma być wygrane = 1? Popraw posta, może pomogę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Napisz to jakoś poprawniej, bo się nic doczytać nie można (tagi popraw). Napisałeś, że masz GML global.ile wygrane1 Wygrane1, czy wygrane=1?? ED: Spóźniony :P Bedi: global.ile może być zainicjalizowane gdzie indziej ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Zmienne są różnych typów (np. ktoraś to string, a któraś to liczba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Obie zmienne są liczbami. Chodzi o to, że gracz ustala liczbę punktów do ilu gra(global.ile). Wygrane to ilość pojedynczych zwycięstw, które osiągną gracz. I kiedy wygrane gracza równają się global.ile to wtedy ma się coś dziać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Ciekawe, z tego co kojarzę, gm wywala taki błąd właśnie w przypadku porównywania innych typów zmiennych, zrestzą nie wyobrażam sobie, zeby w jakieś innej sytuacji mógł mieć z tym problem. Spróbuj dać if(string(zmienna1) == string(zmienna2)) Ed: Sprawdzałem, mi ten kod który podaleś działa - więc coś gdzieś indziej musiałeś zrypać. Jesteś pewien, że nie zamieniasz gdzieś np. global.ile na stringa :P ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 10 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Wielkie dzięki Dawidds. Kod if(string(zmienna1) == string(zmienna2)) działa. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi