Jeremiah Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Mam mały problem. Niby to łatwe, ale mi nie wychodzi. Mam taki kod: if room=room1 { if (x<10) { co mam tu wpisać, aby postać się zatrzymała??Próbowałem: action_move("000010000",0); i speed=0 i nie działa :boxed: } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 to zalezy, jak masz zrobione poruszanie sie tego obiektu. Jezeli masz zrobione direction=x speed=x to wystarczy wpisac tam speed=0, ale jezeli masz porusznaie sie zrobionie np. x-=5, to wtedy tak nie zadziala. Nalezy wtedy wpisac np. x=10 albo x=xprevious(nie zawsze dziala jak nalezy) lub w ruchu obiektu dac zamiast np. x-=5 tylko x=max(x-5,10) zeby obiekt nie mogl miec x ponizej 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeremiah Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 (edytowane) Napiszę Ci ten skrypt: if keyboard_check(vk_up) { sprite_index=ruch_up x=x+0 y=y-2 image_speed=1 } if keyboard_check_released(vk_up) { image_speed=0 } if keyboard_check(vk_down) { sprite_index=ruch_down x=x+0 y=y+2 image_speed=1 } if keyboard_check_released(vk_down) { image_speed=0 } if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=ruch_right x=x+2 y=y+0 image_speed=1 } if keyboard_check_released(vk_right) { image_speed=0 } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=ruch_left x=x-2 y=y+0 image_speed=1 } if keyboard_check_released(vk_left) { image_speed=0 } if keyboard_check(vk_up)&keyboard_check(vk_left) { sprite_index=ruch_up_left } if keyboard_check(vk_up)&keyboard_check(vk_right) { sprite_index=ruch_up_right } if keyboard_check(vk_down)&keyboard_check(vk_left) { sprite_index=ruch_down_left } if keyboard_check(vk_down)&keyboard_check(vk_right) { sprite_index=ruch_down_right } trochę tego jest :D Potem mam jeszcze jeden, ten który pokazałem wcześniej. Używaj tagów CODE. //Tymon Edytowane 6 Kwietnia 2006 przez Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Zawsze żeby mi postać wychodzi poza room, to daję ściankę o szerokości 1 i dowolnej wysokości, zaraz przy krawędzi rooma (przy dolnej ścianie i górnej jest wysokość 1, a szerokość dowolna, co można się chyba domyślić). Metoda prosta, aczkolwiek, przy większych roomach może się zacinać trochę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 @marmot Tez kiedys tak robilem, ale to nie wydajne ;p Zamien y=y-2 na y=max(y-2,0) oznacza to ze y przybierze wartosc wiekszej liczby: y-2(przyszla pozycja obiektu) lub 0 czyli krawedz roomu. Analogicznie zrob do reszty. PS. zamiast y=y-2 mozna pisac szybciej y-=2 PS2. po co jest to x=x+0 skoro to nic nie robi :blink: czyste marnotractwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się