Cekol Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 prosze o pomoc !! :crying: :crying: bym chciał w mej platformówce zrobić platformy ale niemumiem :] bo w lewo i prawo to umiem ale w góre i dół tio nie . perzeglądałem już wszystkie tematy związane z tym ale i tak mi nic niewychodzi czy ktoś by mi mógł zrobić turoial do gm6 jak zrobić platformy i obiekt poruszający się na tym. z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Co do obiektu poruszającego się na nim, to załóżmy, że masz obiekty gracz i platforma No i teraz w event collision gracza (z platformą) dajesz taki skrypcik: pid = other.id; //pobiera do zmiennej pid identyfikator platformy, z ktora gracz koliduje Teraz w step musisz sobie jakis warunek napisac kiedy obiekt ma podazac za platforma, no i potem dajesz: x += pid.x - pid.xprevious; y += pid.y - pid.yprevious; Krotko mowiac dodajesz do pozycji x i y roznice w pozycji platformy z poprzedniej klatki gry (gdy platforma sie cofa, to wartosc bedzie ujemna i gracz tez sie cofnie). Te dwie linijki sluza do aktualizacji pozycji dla potformy poruszajacej sie w kazdym kierunku, po skosach wlacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Ej ale itak itak to mi niedziała !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 zapewne wiem czemu nie dziala... bo gm jest tak durne ze tak na serio to xprevious ma zawsze taka sama wartosc jak x, te aktualne x mam na mysli :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Cyesc Cekol Nie do konca cie royumiem . nie wiem dokladnie oco ci chodyi . Wztlumacy to lepiej. ALBO NIE ! mam lepsyz pomzsl ! Yagraj w Black Soldier Krawawa Ryex ! tam sa platformz i powiec mi cyz oto ci chodyi ,jesli tak to udostepnie ci kod yrodlowz. Do Moderatorow Ł Jesli sa tu jakies bledz interpunkczjne lub ortz) w coe nie wierye= to wzbacycie mi gdzy jest juy poyno a pisalem to na syzbkiego i nawet nie sprawdyilem jak ten post wzglada. Cyesc. Du bist niegrzeczny. Ich daje ci warna. Noch einmal. Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Ah Patrysław. Bigshark był pewien że nie ma błędów, bo nie wiedział że ma zmieniony język, tzn. wciskając "z" pisał "y" i na odwrót wciskając "y" pisał "z". A ty tak odrazu warna dajesz. Nie zauważyłeś też że nie napisał polskich znaków oprócz "Ł", bo chciał wstawić ":" ale w zmienionym języku jest "Ł". Powinieneś więcej nauczyć się o językach. EDIT: W stepie, gdzie plat to ruchoma platforma: var myid; if (place_meeting(x,y+1,plat)) { myid = instance_place(x,y+1,plat); hspeed = myid.hspeed; } else { hspeed = 0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Ah Patrysław. Bigshark był pewien że nie ma błędów, bo nie wiedział że ma zmieniony język, tzn. wciskając "z" pisał "y" i na odwrót wciskając "y" pisał "z". A ty tak odrazu warna dajesz. Nie zauważyłeś też że nie napisał polskich znaków oprócz "Ł", bo chciał wstawić ":" ale w zmienionym języku jest "Ł". Powinieneś więcej nauczyć się o językach. "Nie ucz dziada jak charchać". Myślisz, że o tym nie wiem? Żeby nie pozostać gołosłownym dodam do twojego wywodu, że przeważnie wystarczy wcisnąć Ctrl+Shift, żeby sytuacja wróciła do normy. Pisząc coś takiego zawsze widać, że stawia się pełno błędów. Chyba za mało znasz Bigsharka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Ale pisał to szybko, wieczorem. Chyba, że celowo BS to zrobił, jeśli tak to zwracam honor. Dobra, to wracamy do tematu. Patrysław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 sposób ktory dałeś jest do bani wiesz czemu? bo ja w tych platformach uzywam pozycji x a nie hspeed. direction+=2; x=xx+sin(degtorad(direction))*60 gdzie xx to poczatkowa pozycja platformy ta zaraz po stworzeniu się jej. i tutaj hspeed nie pomoze :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się