bartek1990pl Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Macie w tych przykładach jak zrobić te ruchome platfory . To było banalne :P . Ale jak zrobić , żeby postać jak skoczy na to to nie była z tego zwalana . Bo jak moja postać skacze to przesuwa ją . Albo jak jeszcze zrobić , aby bohater był odwrócony w lewo strzelał w lewo , a jak w prawo to w prawo :) Ja Ci dam "pLaTfOrMy"... //Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Macie w tych przykładach jak zrobić te ruchome platfory . To było banalne :P . Ale jak zrobić , żeby postać jak skoczy na to to nie była z tego zwalana . Bo jak moja postać skacze to przesuwa ją . Albo jak jeszcze zrobić , aby bohater był odwrócony w lewo strzelał w lewo , a jak w prawo to w prawo :) Nie wiem oco dokładni ci chodzi. Pamiętam że w black soldierze robiłem takie coś . Tylko że jest to bodajże w 4 planszy więc będziesz musiał: -ściągnąć black soldiera -dojść do 4 planszy - wskoczyć na platforme -napisać czy o takie coś ci chodzi a w tedy ja ci podam kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Albo jak jeszcze zrobić , aby bohater był odwrócony w lewo strzelał w lewo , a jak w prawo to w prawo Musisz zrobić coś takiego: pocisk.direction=gracz.direction Macie w tych przykładach jak zrobić te ruchome platfory . To było banalne . Ale jak zrobić , żeby postać jak skoczy na to to nie była z tego zwalana . Bo jak moja postać skacze to przesuwa ją . To chyba normalne, że jak są ruchome platformy, to postać się przesuwa razem z nimi Oo. Nie wiem oco dokładni ci chodzi. Pamiętam że w black soldierze robiłem takie coś . Tylko że jest to bodajże w 4 planszy więc będziesz musiał: -ściągnąć black soldiera Byś podawał rozwiązania, a nie promował swoje gry Oo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Ale ja mam platforme , GÓRA DÓŁ . Jak na nią skocze to mnie z niej zwala . A ja chcem , abym na niej stał i razem z nią jeździł . A tamto co mi napisałeś z tym strzelanie w którą strone to wogule nierozumiem :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 A tamto co mi napisałeś z tym strzelanie w którą strone to wogule nierozumiem . To lepiej zrozum bo to podstawy podstaw skryptowania czyli wbudowane zmienne. direction to zmienna, która określa kierunek w który jest zwrócona postać w stopniach. Jeżeli jest zwrócona w prawo to ma wartość 0, jak do góry to 90 itd. Jeżeli przed zmienną dajemy nazwę objektu to robimy odwołanie do niego, np. dając pocisk.direction, to ustalamy direction w objekcie pocisk, a gdybyśmy dali zegarek.direction, to byśmy ustalali zmienną direction objektu zegarek. To jest co do tego co jest przed znakiem równości. Po znaku równości jest nazwa zmiennej, której wartość ma przyjąć pocisk.direction, czyli postac.direction. Jeżeli postac.direction jest równe 180, to dzięki temu skryptowi, pocisk.direction też będzie miał 180. Ten kod oczywiście dajesz przy akcji naciśnięcia klawiszu strzału. I to chyba koniec tej rozprawki o podstawach GMLa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 28 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 A gdzie tu się tworzy Kulka ? Bo jakoś widze że nigdzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2006 Chciałeś tylko jak zrobić żeby strzelał w danym kierunku. Wylatywania pocisku nie umiesz już zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Albo jak jeszcze zrobić , aby bohater był odwrócony w lewo strzelał w lewo , a jak w prawo to w prawo Jejku, jestem kompletnie załamany.... ale nie tym że tego nie umiesz---> to akurat moge zrozumieć ale jeśli nie wiesz jakiejś rzeczy to: -najpierw poszukaj na forum gmclan jeśli nie ma to: - sprawdz w dziale przykłady, jeśli nie ma to: -POSZUkaj w moim uploaderze i to własnie w moim uploaderze leży sobie w spokoju Strzelanie proste .rar Pozatym poszukanie tego przykładu nie jest trudne gdyż ściągnęło już go 109 osób Tak więc nie czekaj i ściągnij Strzelanie proste .rar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 29 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 A te platformy ? umiecie coś z nimi zrobić . @UP Jak skacze do góry to mi strzela w góre , a jakoś w lewo nie chce strzelać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Zajrzyj tu. Wjedź w podstronę Examples i poszukaj przykładu "platform" czy platforms" czy jakoś tak, tam jest wszystko pokazane. Stronka się długo otwiera, ale opłaca się poczekać. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się