WojtekO Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam ponownie!! Chciałem prosic o pomoc w sprawie punktów. A mianowicie chodzi mi o to, że jest 6 przedmiotów. Po kliknięciu na guzik 5 z tych 6 obiektów losowo się pojawia. I np. za 1-wszy obiekt jest jeden punkt, za drugi dwa itd. I teraz jest tabelka z różnymi nazwami i z tych obiektów wyjdzie kombinacja, to po kliknięciu w odpowiednie miejsce w tabeli, wpisze się iloś punktów. Nie wiem czy dośc jasno opisalem. Jakby co prosze zadawac pytania. A wiec podsumowując: 1. Jak mam zrobic, aby do danego obiektu byla przypisana odpowiednia ilosci punktow? 2. Jak mam zrobic by sie punkty za kazdy przedmiot sumowaly? 3. I jak zrobic aby na koniec po kliknieciu w dane miejsce w tabeli, tam sie te punkty wyswietlily. I ze za to i za to, punkty mozna wpisac tylko tu i tu. A ja kliknie sie gdzie indziej w tabeli pojawi sie 0? Z góry dziękuje!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Czyli mamy za ciebie grę napisać?? Ty mnie nie denerwuj! :/ A Pan wyżej niech dokładniej problem opisze. Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Dawka a ty sie nie wymadrzaj... w dziale z przykladami jest cos takiego: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=141 poszperaj tam, popatrz, zasymiluj... bo jak w spomnial Dawka nie wszystkim bedzie chcialo sie zabrac za tak banalne rzeczy opisane w tak niepojęty sposob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojtekO Opublikowano 6 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Przejrzałem ten przykład. Ale w tym przykładzie było pokazane coś zupełnie innego niż ja potrzebuję. A więc może wyjaśnie to w skrócie. Załórzmy, że losuje i mam 5 kart. I mam też tabele w której jest kareta, poker i np. strit. W mam 5 takich samych kart (czyli poker) I jak w tym momencie klikne w tabeli przy nazwie poker, to zliczą mi się uzyskane punkty i tam wpiszą. Załórzmy jak bym kliknął karetę, to wpisałyby mi sie punkty za 4 karty, czyli tą karetę. Jeżeli natomiast kliknął bym koło strita (którego nie mam w danym momencie) to w tabeli pojawi się 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 pfffff... nadal nie bardzo wiem co chcesz osiagnac. prawdopodobnie mozna to uproscic i sprawic by bylo bardziej eleganckie... I np. za 1-wszy obiekt jest jeden punkt, za drugi dwa itd. jesli to sa karty jak w pokerze, to robisz jeden obiekt "karta" (czy jak badz) robisz jednego sprita, w ktorym na kazdej kolejnej klatce rysujesz kolejna karte od asa do krola. w ten sposob kolejne karty zostaja przypisane do kolejnych klatek jednego sprita co pozwala latwo zorientowac sie z jaka karta mamy do czynienia. dobrze jest zanotowac sobie ktorej karcie odpowiada jaki numer klatki, mozna tez zostawic klatke '0' pusta tak by as byl na klatce nr 1, dwójka na klatce numer 2, itd... nalezy pamietac aby image_speed ustawic na 0 aby sprite byl wyswiatlany jako pojedyncza klatka a nie animacja. // no to mamy jeden kolor z 4 w create obiektu "karta" dodajemy dwie zmienne "wartosc" i "kolor" "wartosc" bedzie przechowywac wartosc karty - liczbe z zakresy 1-13 (lub tez 0-12 w zaleznosci czy as jest na klatce nr.1 czy nr.0) natomiast "kolor" bedzie liczba z zakresy 1-4 (0-3 to juz zaleznie od chumoru), i bedzie przechowywal kolor karty loswanie wartosci to poprostu round(random(13)) lub floor(random(13)) losowanie koloru identycznie natomiast by wyswietlalo nam odpowiednia grafike w draw ladujemy taki kod: GML switch(kolor)// zakladam ze kolor przyjmie wartosc 1-4 { case 1:{draw_sprite(trefl_sprite,wartosc,x,y);break;} case 2:{draw_sprite(karo_sprite,wartosc,x,y);break;} case 3:{draw_sprite(pik_sprite,wartosc,x,y);break;} case 4:{draw_sprite(kier_sprite,wartosc,x,y);break;} } //trefl_sprite - nazwa sprita zawierajacego grafike wszystkich kart w tym kolorze //wartosc - to zmienna okreslajaca wartosc karty 1-13 - 1 to As, 2 -10, 11 - walet, 12 dama - 13 król</span> do tego nalezalo by zrobic tablice dla kazdego koloru tak aby mozna bylo porownywac wartosc wylosowanej karty z wpisem w tablicy, tak aby kazda karta byla losowana tylko raz (nie chcieli bysmy 4 asow kier naraz prawda?) i jesli w tablicy wpis wskazuje ze karta byla juz wylosowana losowal wartosc karty raz jeszcze (kolor moglby tez przy okazji) // powinienem cos napisac o porownywaniu ale niespecjalnie mi sie chce zalozmy ze masz 5 obiektow: karta1, karta2 itd... w kazdym jest zmienna kolor i wartosc aby dobrac sie do wartosci karty operujemy zmienna wartosc w ten sposob: karta1.wartosc - to zmienna watosc znajdujaca sie w obiekcie karta1 zapewne za pomoca if-ow mozna usatlic co mamy - karete, dwie pary, trojke , maly street, duzy street, itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się