szpaq99 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Tak jak w temacie jak zrobić grawitacje jakaś biblioteka fizyki, czy cuś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 do tego nie trzeba biblioteki. co ramke dodajesz jakas wartosc do pozycji y i voila. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 GML #include <allegro.h> volatile long speed = 0; void increment_speed() { speed++; } END_OF_FUNCTION(increment_speed); LOCK_VARIABLE(speed); LOCK_FUNCTION(increment_speed); int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth(16); set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED,640,480,0,0); install_timer(); install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(100)); BITMAP *bufor = NULL; BITMAP *ludek = NULL; BITMAP *ludek1 = NULL; BITMAP *ludek2 = NULL; BITMAP *ludek3 = NULL; bufor = create_bitmap(640,480); if (!bufor) { set_gfx_mode(GFX_TEXT,0,0,0,0); allegro_message("Nie mogę utworzyć bufora !"); allegro_exit(); return 0; } ludek = load_bmp("ludek.bmp",default_palette); if (!ludek) { set_gfx_mode(GFX_TEXT,0,0,0,0); allegro_message("nie mogę załadować obrazka Ludek !"); allegro_exit(); return 0; } int ludek_x = 100, ludek_y = 100; while( !key[KEY_ESC]) { while( speed > 0) { if( key[KEY_LEFT]) ludek_x--; if( key[KEY_RIGHT]) ludek_x++; if( key[KEY_UP]) ludek_y--; if( key[KEY_DOWN]) ludek_y++; speed--; } clear_to_color(bufor, makecol(150,150,150)); masked_blit( ludek, bufor, 0,0, ludek_x, ludek_y, ludek->w, ludek->h); blit( bufor, screen, 0,0,0,0, 640,480); } remove_int( increment_speed); destroy_bitmap(ludek); destroy_bitmap(bufor); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN(); Mam taki kod mojej gierki ale za h*ja nie wiem jak zrobić tą grawitacje i skakanie czy cuś za pomoc creditsy w mojej gierce, która wyjdzie napewno narazie prawie nic nie mam zrobione ale to z czasem będe rozbudowywał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 kazdy obiekt musi miec swoja pozycje [x;y] i dajesz: obiekt.y+=8; czy: obiekt->y+=8; jesli to wskaznik. jak nei masz nic w grze to pierw zbuduj fundamenty - klasy aktorow i ich wlasciwosci. ja sobie tak w xenonowym frameworku zrobilem i teraz mam z gorki, bo wszystko jest zobiektowane, tak jak nalerzy robic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 GML #include <allegro.h> volatile long speed = 0; void increment_speed() { speed++; } END_OF_FUNCTION(increment_speed); LOCK_VARIABLE(speed); LOCK_FUNCTION(increment_speed); int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth(16); set_gfx_mode(GFX_AUTODETECT_WINDOWED,640,480,0,0); install_timer(); install_int_ex(increment_speed, BPS_TO_TIMER(100)); BITMAP *bufor = NULL; BITMAP *ludek = NULL; BITMAP *ludek1 = NULL; BITMAP *ludek2 = NULL; BITMAP *ludek3 = NULL; bufor = create_bitmap(640,480); if (!bufor) { set_gfx_mode(GFX_TEXT,0,0,0,0); allegro_message("Nie mogę utworzyć bufora !"); allegro_exit(); return 0; } ludek = load_bmp("ludek.bmp",default_palette); if (!ludek) { set_gfx_mode(GFX_TEXT,0,0,0,0); allegro_message("nie mogę załadować obrazka Ludek !"); allegro_exit(); return 0; } int ludek_x = 100, ludek_y = 100; while( !key[KEY_ESC]) { while( speed > 0) { if( key[KEY_LEFT]) ludek_x--; if( key[KEY_RIGHT]) ludek_x++; if( key[KEY_UP]) ludek_y--; if( key[KEY_DOWN]) ludek_y++; speed--; } clear_to_color(bufor, makecol(150,150,150)); masked_blit( ludek, bufor, 0,0, ludek_x, ludek_y, ludek->w, ludek->h); blit( bufor, screen, 0,0,0,0, 640,480); } remove_int( increment_speed); destroy_bitmap(ludek); destroy_bitmap(bufor); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN(); Mam taki kod mojej gierki ale za h*ja nie wiem jak zrobić tą grawitacje i skakanie czy cuś za pomoc creditsy w mojej gierce, która wyjdzie napewno narazie prawie nic nie mam zrobione ale to z czasem będe rozbudowywał 1. h*ja przez CH piszemy to słowo O_O 2. ten kod jest z kursu allegro: http://kursy.ddt.pl/?LessonId=153 3. ludek_y += grawitacja ;o BTW. PsichiX: nalerzy xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się